Visszatekintve a Nürburgringre, mielőtt komolyabban a versenyzésről beszélnénk, el kell mondanom, nem hiszem, hogy emlékszem olyan versenyre, amely olyan hidegben volt megtartva, mint ez a nagydíj, és ha figyelembe vesszük, hogy ez július közepén volt Európában, ez egészen hihetetlen volt. A munkával kapcsolatosan, a hideg időjárás szerepet játszott a 150° Italia javulási szintjének a vizsgálatában, mert általában az alacsony levegő- és pályahőmérséklet komolyan ellenünk van, mert nehezen érjük el a gumik optimális üzemi hőmérsékletét ilyenkor. Annak ellenére, hogy a Nürburgringen is szenvedtünk ezzel a problémával, főleg az időmérőn, nyilvánvaló, hogy nem volt olyan rossz a helyzet, mint egy pár versennyel ezelőtt, és ez egy pozitív jel.
Vasárnap a versenyen a teljesítményünk nagyon jó volt, erős tempóban futottunk és az autó versenyképes volt. Az első kanyarnál Nico Rosberg mögött találtam magam és ez hatással volt a versenyemre, mert sokáig tartott mire megelőztem, mert a Mercedeseknek kiváló végsebességük van az egyenesben, így mindig el tudott húzni előlem. De végül sikerült megelőznöm, a tempóm kitűnő volt és képes voltam azokkal harcolni, akik előttem voltak. Volt egy izgalmas csatám Sebastiannal, amikor Webberrel csatáztam, ez az a pont volt, amikor neki új abroncsai voltak, én pedig a boxkiállás környékén jártam. A csatám Sebastiannal a verseny nagy részében tartott, egészen az utolsó boxkiállásig az utolsó körben, ahol sajnos alulmaradtam. Ez pech, de tudjuk, hogy van még munkánk azon, hogy javítsunk a kiállás egyes elemeit, beleértve a kerékanyát is.
Egy McLaren és egy Ferrari is a Red Bull előtt végzett, és vannak olyan feltételezések, hogy ha mi is és a McLarenek is jó formában vagyunk, akkor az talán segíthet minket a bajnokságban folytatott harcban, hiszen pontokat rabolhatunk a Red Bulloktól. Azonban még ha kilenc verseny is van még hátra, ez nem lesz egy egyszerű csata, különösen azért, mert Sebastiannak igen nagy előnye van. De folytatjuk a harcot versenyről versenyre, azzal a céllal, hogy a lehető legtöbb győzelmet szerezzük meg a szezonzáró Brazil Nagydíjig.
Szerda délután utazom Budapestre a következő versenyre, és a jelenlegi formánkat tekintve optimisták lehetünk, hogy ismét egy pozitív hétvégét zárhatunk. Ehhez az érzéshez hozzávéve, hogy újra a Pirelli lágy és a szuper lágy keverékeit használhatjuk, ami jobban fekszik az autónknak és azt, hogy Magyarországon a szokásos nyári időjárásra számíthatunk, a melegebb hőmérséklet is a javunkra lehet. Ezen kívül a fejlesztési programunk is folyamatban van még, és lesz néhány kisebb fejlesztésünk erre a hétvégére is, ami remélhetőleg még erősebbi teszi az autónkat.
A hungaroringi pálya természetéből adódóan a verseny néha a vonatozásról szól: ebben az évben biztosan több előzés lesz, nem sokkal nagyobb számban, mert a célegyenes nem túl hosszú, de mindent egybevéve, a DRS segíteni fog. A gumiabroncsok várható nagyobb kopásának a lehetőségével kombinálva ezt, úgy gondolom, hogy a nézők egy jó show-ra számíthatnak vasárnap, néhány érdekes stratégiával. Minden bizonnyal ezek a feltételek megfelelnek majd nekünk, mert a 150° Italia jól bánik a gumikkal a kopás szempontjából.
Világos, hogy azok után, ami két évvel ezelőtt történt, Budapest és a magyar emberek fontos részét képezik az életemnek, és újra tervezem, hogy találkozok azokkal, akik átsegítettek egy olyan nehéz időszakon, mind a pályán, mind a kórházban. A baleset óta rengeteg rajongóm van itt: nem gondolom, hogy a balesetem miatt lettek a szurkolóim, sokkal inkább azért, mert egy kis időt Budapesten töltöttem a teljes felépülésemig, ami olyan volt, mint egy győzelem a számomra, és az itteni emberek ennek a győzelemnek a részének érezték magukat."