Mint ahogy a múlt héten mondtam, a Szingapúri Nagydíj már a múlt, és nincs semmi ok arra, hogy egy olyan hétvégéről beszéljünk, ami messze nem volt pozitív a számomra. Jobb a következő versenyhétvégére koncentrálni, Japánra, remélve, hogy jól fog kezdődni, és kellemetlen meglepetés nélkül végződik.
Csak még egy dolog, mielőtt lapoznánk: mondták, hogy kisebb vihart kavart, amit a versenymérnököm mondott nekem a verseny alatt. Eltekintve attól, hogy nem emlékszem arra, amit Rob [Smedley] mondott, nem hiszem, hogy problémát kellene ebből kreálni és megpróbálni összekapcsolni ezt a Hamiltonnal való későbbi ütközésemmel: ez két különböző pillanat volt, és semmi közük egymáshoz. Biztos vagyok benne, hogy Lewis és én megtaláljuk a módját annak, hogy tisztázzuk ezt és véget vessünk ennek a történetnek úgy, ahogy ez helyes két versenyző között. Ami a pályán történik, annak a pályán kellene maradnia.
A suzukai egy olyan pálya, amit nagyon szeretek és vezetés szempontjából Spához hasonlóan nagyon élvezetes, főleg a sok nagysebességű kanyarja miatt, ami nagy kihívást jelent és fantasztikus, amikor jól kapod el őket. Egy igazán változatos pálya, mert lassú kanyarok is vannak a középső szektorban, és az Esses kanyarkombináció az első kanyar után, ahol egy olyan autóra van szükséged, ami nagyon gyorsan tud irányt változtatni, mert itt rengeteg időt nyerhetsz vagy veszíthetsz. A második szektorban még egy lassú hajtűkanyar is van, és aztán a Spoon-kanyar, ami nagyon érdekes. Mindenki a 130R kanyarról beszél, de hogy őszinte legyek, mióta a biztonsági okok miatt egy kicsit változtattak rajta, kicsit olyan lett, mint az Eau Rouge Spában, hiszen egy formula-1-es autóban most szinte egy egyenesnek tűnik. 2006 egy nagyon jó év volt számomra Suzukában, hiszen a pole pozícióba kvalifikáltam magam és a második helyen végeztem: jó lenne újra megtenni ezt ezen a hétvégén, de realistának kell maradnunk abból a szempontból, hogy a szokásos kemény ellenfelekkel kell majd szembenéznünk. Ami a Ferrari esélyeit illeti, várnunk kell addig, amíg tényleg nem hajtunk a pályára, mert ebben a szezonban már voltunk erősek olyan pályákon, ahol nem számítottunk erre, és néha épp fordítva történt. A pénteki szabadedzések végén elkezdhetünk a japán formánkról gondolkodni. Remélem képesek leszünk a legjobb helyekért csatázni, még akkor is, ha a szezon jelen szakaszában már nem sok aerodinamikai és egyéb fejlesztés érkezik az autóra. Míg minden versenyző szereti Suzukát, gyakran csalódást okozó versenyek vannak itt, mert nehéz előzni, de ebben az évben a DRS, a KERS és a Pirelli gumik hatása miatt azt várom, hogy ez a helyzet megváltozik. Úgy hiszem, hogy a terv az, hogy két előzési zóna legyen, nagy segítség lenne.
Boldog vagyok, hogy Japánba jöttünk: hallottam, hogy néhány MotoGP-s versenyző bojkottálni akarta a Japán Nagydíjat, amely egy olyan pályán került megrendezésre, ami közelebb fekszik a fukushimai atomerőműhöz, de Suzuka az ország egy teljesen más részén van. Nincsenek aggodalmaim az utazást illetően, és azt hiszem, hogy jó, ha a Formula-1 egy olyan országban rendez show-t, ahol valóban értékelik a sportunkat. Mindig szeretek Japánban és a pályán lenni, ott leszek, hogy a munkámat végezzem, de abban is reménykedek, hogy az embereket mosolyogni és vidámnak fogom látni. A japán szurkolók a legjobbak közé tartoznak a világon: csütörtökön, amikor nem vagyunk a pályán, még ha esik is az eső, akkor is a lelátókon ülnek, hogy lássák, mi folyik a boxutcában. Érezni lehet a sport iránti szeretetüket, és már várom, hogy együtt legyek velük.
Az év ezen szakaszában elkezdek gondolni a gokartversenyre is, amit Florianapolisban rendezünk, Brazíliában decemberben, és nagyszerű, hogy ennyi F1-es versenyző részt vesz majd ezen az idei évben. A legtöbb szervezési feladatot édesapám, a bátyám és más kollegák végzik, de én is részt veszek benne a felkért emberek mellett. Csak szórakozásnak indult, de egy nagyon nagy rendezvénnyé vált, ami évről évre nő. Miért akarják a formula-1-es versenyzők a szezon utáni első hétvégéjüket gokartozással tölteni? Mivel egy kis pályán vezetsz, a sebesség viszonylag nagy, így nagyon sok közös van benne a Formula-1-gyel. Emellett egy kiváló lehetőség arra, hogy azonos felszereléssel versenyezzünk, mert minden versenyző ugyanazt az új alvázat és motort kapja.
Miután részt vettem a fő támogatónk, a Philip Morris pénteki rendezvényén Belgrádban, Japánba utaztam hétfőn, hogy eltöltsek néhány napot Tokióban, ami mindig remek hely a városnézésre, és aztán majd csütörtök reggel megyek Suzukába, az első lehetőség helyszínére a maradék ötből, hogy egy jó eredménnyel zárjuk az évet.