Felipe Massa nem régen érkezett meg Kanadába, de előtte szakított arra időt, hogy haza utazzon családjához.
"Nem régen érkeztem meg Montrealba, azok után, hogy majd egy hetet töltöttem otthon, São Paulóban. Pozitívum, hogy csak egy óra időeltolódás van a két város között, így nem volt probléma az időátállással sem. Kevés idő telt el azóta, hogy utoljára itthon voltam, így nem csináltam semmi különöset azt leszámítva, hogy a családommal és a barátaimmal voltam.
Elmentem megnézni a Senna filmet is, amely nagyon tetszett. Mint ahogy az egész világon is, de itt Brazíliában különösképpen nagyon jó volt a fogadtatása. A rendező eddig le nem hozott fényképeket is belerakott, mindemellett nem csak Ayrton versenyzői időszakának legfontosabb állomásait mutatja be, hanem azt az egész politikai helyzetet is, amely az ő személyét körülvette. Úgy hiszem, hogy még annak is imponáló a film és érdemes megnéznie, aki nem rajong kifejezetten a Formula-1-ért.
Mindezek mellett természetes szenteltem időt az edzésekre is és folyamatos kapcsolatban voltam a gyárral, hogy tisztában legyen a 150° Italia legújabb fejlesztéseivel. Korábban, mikor megérkeztünk Kanadába a valódi állás már eléggé körvonalazott volt, azonban most, egy ilyen hosszú év esetében semmit sem mondhatunk biztosra. Maranellóban a maga területén mindenki keményen dolgozik azért, hogy mindketten versenyképesek legyünk a fejlesztések által. Az elmúlt futamokon láthattuk, hogy képesek vagyunk az első helyekért küzdeni még akkor is, hogyha én nem hoztam el pontokat. Remélem, hogy ez a rossz sorozatom Kanadában véget is ér.
Nagyon szeretek Montreálba utazni. Hogy őszinte legyek a pálya nem éppen a kedvencem, de a város gyönyörű az emberek nagyon vendégszeretőek és mindemellett imádják a Formula-1-et, a tribünökön pedig mindig rengeteg a tifosi. Ezen a pályán sajnos sosem sikerült jó eredményeket elérnem, a legjobb eredményem 2005-ből egy negyedik hely. 2008-ban nagyon szép versenyem volt, harcban voltam a dobogóért, azonban problémám adódott a tankolással. Végül sikerült a végéről újra kezdve feljönnöm az ötödik helyre. Jó lenne megdönteni a kanadai rekordomat, egy dobogó fantasztikus lenne.
A pálya vonalvezetése sok kihívást jelent, nem könnyű megtalálni az autó ideális egyensúlyát már csak azért sem, mert az aszfalt állapota gyorsan változik, kezdve azzal, hogy a pénteki első szabadedzés kis híján nulla tapadás mellett indul el. Itt egy olyan autóra van szükséged, amely jól működik a rázóköveken, a lassú kanyarok kijáratánál, de tekintve, hogy összességében ez egy gyors pálya, a csúcssebességednek is a toppon kell lennie. Pont ezért nem egyszerű sem a versenyzőnek sem a mérnököknek megtalálni az ideális leszorító erőt. Úgy gondolom, hogy egy alacsony leszorítóerővel nagyobb sebességet hozhatunk ki és az első légterelő új fejlesztéseivel versenyképesek lehetünk. Továbbá számolnunk kell a nagyobb gumikopással is: annak ellenére, hogy ugyanazokkal a típusú gumikkal megyünk, mint Monacóban, nem hiszem, hogy itt bárki is megkísérelné az egy kiállásos taktikát.
A bajnokságot nézve, nem adjuk fel a felzárkózást. Világos, hogy Sebastiannak rendkívüli éve van: hat futamból ötöt megnyert és a maradék egyen is másodikként ért be. Ő és a csapata nagyon erősek, de próbáljuk támadni futamról futamra és mindenki a maximumot hozza ki magából, hogy alkalmassá tegye ezt a járművet arra, hogy a világbajnokság végéig küzdeni tudjunk.
Egy nagyon elfoglalt hétvége lesz ez a Ferrarinak. A Formula-1-es Kanada Nagydíjon kívül egy 458-as Italiával és a 430-as GT modellel privát csapatok indulnak a 24 órás Le Mans-i futamon. A hosszútávú versenyek merőben különböznek azoktól a "sprint" futamoktól, amit a Formula-1-ben látható: A versenyzőknek éjjel is vezetniük kell és a Formula-1-től különböző kihívással találják szembe magukat. Ez egy olyan dolog, amit mindenképp átgondolok, hogyha a Forma-1-es karrierem véget ér. Reméljük, hogy az összes Ferrari sikeresen zárja a hétvégét."
