Nagyon sok időt utaztam mostanában Maranellóba is és Maranellóból is az utolsó nagydíj óta.
A múlt héten szimulátorban készültünk a török versenyre. Tegnap visszautaztam Olaszországba, hogy részt vegyek egy jótékonysági futball meccsen, amit a Telethon rendezett, amelynek Luca di Montezemolo az elnöke. A Telethon csapatában játszott velem még Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella is, több korábbi profi futballista, színészek, énekesek, és VIP vendégek. Aztán ma Törökországba repültem a világbajnokság következő futamára, egy olyan versenyre, amit már nagyon várok.
Az isztambuli egy különleges pálya számomra, hiszen már háromszor is győzni tudtam itt, az eddigi öt futamból. Nagyon élveztem ezeket és remélem, hogy ezen a hétvégén ismét meg tudom majd csinálni. Tavaly az autónk nem volt igazán versenyképes, mégis a hatodik helyen végeztem, szóval valami jobb eredményben reménykedem, még akkor is, ha láthattuk, hogy a versenytársaink pillanatnyilag nagyon erősek.
Igazából nem tudom megmagyarázni, hogy miért szerepeltem mindig ilyen jól az Istanbul Parkban. A pálya karakterisztikájában lehet valami, ami jobban fekszik nekem, ugyanúgy, mint Bahreinben, vagy São Paulóban. Passzolnak hozzám ezek a pályák, és nagyon kényelmesen érzem magam, amikor itt vezetek. A legérdekesebb része a török pályának a nyolcas kanyar, amely igazából négy balos kanyar egyben, amely nagyon igénybe veszi a nyakat és a felső testet, mert itt kapjuk a legnagyobb terhelést az egész szezonban.
Ebben a szezonban a verseny elején egy nagyon nehéz autóval kell megbirkóznunk, ami azt jelenti, hogy sokkal lassabbak leszünk, mint általában. De ez olyan dolog, amit minden versenyen megtapasztalunk ebben az évben, és míg az időmérőn a 8-as kanyar nehéz lesz, mert a határon kell autóznod, a versenyen majd egy kicsit kevesebb gázzal teljesítjük. Ebben a szezonban az első körökben akár hat-hét másodperccel is lassabbak lehetünk, mint az időmérőn.
Monacóban nagyon versenyképes voltam a Bridgestone lágyabb gumijain, Isztambulban visszatérünk a közepes és a kemény abroncsokhoz. A mérnökök nagyon keményen dolgoztak, hogy az F10-es jobban működjön ezeken a keverékeken. Már Barcelonában is sokat javultunk, szóval arra számítok, hogy előrébb fogunk tudni lépni ilyen tekintetben. Emellett az isztambuli aszfalt veszi leginkább igénybe a gumikat a szezon alatt, így nagyobb lesz az abroncsok kopása és ez, kombinálva a magas hőmérséklettel, amire a hétvégén számítani lehet, eredményezheti, hogy a gumik jobban működjenek.
Minden verseny a bajnokságban ugyanolyan fontos a pontok tekintetében, de a hétvégi versenynek különleges jelentősége lesz mindenkinek a csapatban, és otthon a gyárban is. Ez lesz a 800. Formula-1-es verseny, amin a Scuderia Ferrari részt vesz, kezdve az 1950-es Monacói Nagydíjtól. Számomra a hatvankilencedik verseny lesz, amikor a vörös overált ölthetem magamra, és ülhetek be az egyik "Ágaskodó ló" pilótafülkéjébe. Fantasztikus, hogy részese lehetek ennek a történelemnek, és a világ leghíresebb csapatának. Ez a munkám, de soha nem felejtem el azt, hogy milyen különleges, hogy egy Ferrarit vezethetek.
Bár jó lesz a csapattal együtt ünnepelni ezt a mérföldkövet, de a Formula-1-ben a jelen és a jövő ami számít, szóval az lenne a legjobb módja, hogy megünnepeljük a 800. versenyt, ha egy tökéletes hétvégénk lenne, egy nagyszerű eredménnyel a végén vasárnap délután.
(forrás: ferrari.com)