A hétvégén, amikor visszatértem Kínából, megünnepeltem a 29. születésnapomat itt, Monacóban. Mivel most már családapa vagyok, nem egy vad parti volt, csak egy nagyon élvezetes este, amit a feleségem egy étterembe szervezett. Természetesen a fiam is ott volt, meg még néhány barát.
Volt egy kis időm a pihenésre ezalatt a hosszabb szünet alatt, aztán egy napot töltöttem a Ferrari szimulátorában, Maranellóban a hét elején. A következő verseny Barcelona, egy olyan pálya, amelyiket minden versenyző nagyon jól ismer, szóval a szimulátoros teszt lényege az volt, hogy kapjak egy érzést az F10-esről, amely nagyon sok újítást kapott a szünet alatt.
A legszembetűnőbb változás az autón - leszámítva a tükröket, amelyeket a szabályok miatt át kellett helyeznünk - egy új hátsó szárny, amely már azt az F-csatornát tartalmazza, amelyet már lehetséges a pilótafülkéből aktiválni. Igazából ezt már Giancarlo Fisichella kipróbálta Vairanóban, szóval számomra az lesz érdekes, hogy hol és hogyan fogjuk tudni ezt használni a catalunya-i versenypályán.
Emellett van még néhány újításunk az autón, főleg aerodinamikai változtatások. Ezek a fejlesztések azon programunk része, hogy versenyről versenye javítunk az autón. Természetesen a többi csapat is ugyanezt teszi, szóval érdekes lesz látni, hogy ki végezte a legjobb munkát, és hogy ez változtat-e valamit azon, hogy kik lehetnek a legversenyképesebb csapatok. Világos, hogy mindenki nagyon keményen dolgozik, mert egy olyan szoros bajnokságban, mint amilyen ez, ha jobb munkát tudsz végezni a gyárban, az előnyt adhat neked a pályán.
Barcelona lesz az első és egyetlen olyan pálya, ahol már teszteltünk az F10-el. Voltunk itt az utolsó teszthéten, ami hasznos lesz amiatt, hogy lesz néhány alapkonfigurációnk amiről elkezdhetjük a munkánkat a pénteki szabadedzésen. De figyelembe kell venni, hogy az autók február óta változtak, valamint valószínű, hogy más feltételek lesznek a pályán. Valószínűleg kicsit melegebb lesz, de itt a szél mindig fontos szerepet játszik. Ennek ellenére érdekes lesz látni, hogy a mi és a többiek autója mennyit fejlődött február óta.
Már többször mondtuk, hogy ebben a szezonban az időmérő kulcsfontosságú, nekünk pedig javítanunk kell az időmérőn mutatott teljesítményünkön. Remélem, hogy azok a fejlesztések, amiket erre a versenyre hoztunk, segíteni fognak minket ebben, mivel ha javítasz az autó teljesítményén, akkor az időmérőnek is jobban kellene mennie. Eltekintve a teljesítménytől, minden amit az autóval csinálsz a könnyebben vezethetőség jegyében, segítségedre kell hogy legyen, amikor megpróbálsz a határon autózni egyetlen gyors körön. Várnunk kell, hogy meglássuk mire jutottunk, mert a következő két helyszín, a spanyol és a monacói olyan pályák, ahol nagyon nehéz előzni, szóval az időmérő igazából meghatározza a vasárnap délutáni teljesítményedet is.
A tengerentúli négy verseny után, örülök annak, hogy kevesebb időt kell töltenem a repülőgépen, habár most sem nyílegyenesen Barcelonába utaztam, mert szerdán Prágába repültem egy Ferrari bemutatóterem megnyitójára, és csak aztán jöttem Barcelonába. De legalább nem lesz bonyolult az utazásom a következő versenyre, Monacóba.
(forrás: ferrari.com)