Újra Európában vagyok, miután a Magyar Nagydíj utáni pihenő teljes egészét a családommal töltöttem Brazíliában. A Magyar Nagydíj utáni hétfőn Maranellóba mentem egy napra szimulátoros munkára, majd onnan repültem Sao Paolóba. Hogy mit is csináltam ezekben a hetekben? Hogy őszinte legyek, élveztem a családom és barátaim társaságát akiket nagyon ritkán látok, mivel az év nagy részét Monacóban töltöm. Ebben az időszakban tél van Brazíliában, így nem ez tűnt a legmegfelelőbb időpontnak egy igazi nyaraláshoz. Minden utazással, amit a munkám miatt teszek a hotelekben való megszállással együtt, nekem az otthonlét a legjobb nyaralás.
Otthon sikerült egy napot eltöltenem az interlagosi versenypályán. Nagyon más érzés volt, mint mikor versenyen vagyunk itt. Itt Brazíliában van egy bajnokság a FIAT irányítása alatt, amelynek van egy együléses, egy túraautós és egy motoros ága is. Nagyon felvillanyozott, hogy tesztelni tudtam egy túraautóval. Visszarepített az időbe, egészen odáig, amikor utoljára versenyeztem tetős autóval, az 2001-ben egy Alfa Romeo volt.
Hét elején visszatérve Maranellóba a munkához, telefonon beszéltem Stefanóval (Domenicali) és a versenymérnökömmel Robbal (Smedley), hogy napra kész legyek hogyan telt az ő szünetük, de ami még fontosabb, hogyan haladtak a hétvége előkészületeivel. Természetesen annak ellenére, hogy az elmúlt két hétben a munka nem volt engedélyezett a FOTA tagjainak megállapodása szerint, így a munka nagy része, amellyel Spára és Olaszországra készülünk már a szünet előtt lezajlott. Spába aerodinamikai fejlesztéseket és új szárnyakat viszünk kipróbálásra. Úgy tünik, minden abba az irányba halad, amerre elterveztük, így azt remélem, hogy jó hétvégénk lehet. Mint minden versenyző imádok itt vezetni és nagyon szép győzelmi emlékeim vannak 2008-ból, előtte egy évvel második helyen végeztem, míg tavaly éppenhogy lemaradtam a dobogóról és negyedikként zártam. A célom, hogy 2008-at megismételjem! Figyelemmel kísértem a DRS használatáról szóló tárgyalásokat az Eau Rouge-ban, úgy gondolom hogy a helyes döntés az, hogyha egész hétvégére megtiltják a használatát a pálya azon szakaszán: a versenyzők a futam alatt megpróbálnák ott használni a rendszert, ami baleseteket okozhat a kanyar természetéből fakadóan. Úgy, mint ahogy Monacóban tették az alagúttal, itt is ez lenne a legjobb megoldás. Láttam, hogy tervbe vették néhány teszt engedélyezését is, ennek én nagyon örülnék. Minden versenyző és csapat a legjobban akar felkészülni minden versenyre, és a motorsport legmagasabb fokán néhány teszt az év alatt megengedhető lenne. Természetesen nem fogunk arra a hihetetlenül költséges útra visszalépni, amikor mindennap teszteltünk két futam között. Talán, csinálhatnánk azt, amit a MotoGP-ben néha csinálnak. ott maradnak a futam utáni hétfőn a pályán, így kevésbé költséges a tesztelés.
Közeledünk az év utolsó nyolc futamához, amely azt jelenti, hogy még mindig sok futam van előttünk és egyetértek Domenicalival, hogy mint csapat meg kell próbálnunk megnyerni a legtöbb futamot és a lehető legtöbb pontot elhozni anélkül, hogy a világbajnokság helyzetét figyelembe vennénk. Egyéni szemszögből az én elsődleges célom, hogy megszerezzem az első győzelmemet. Az elkövetkezendő két hónap nem lesz egyszerű, de nem tervezzük feladni. Spának mindig különleges atmoszférája van és ez nem csak az időjárásnak köszönhető. Azon pályák egyike, ahol belekóstolhatunk a sport történelmébe, ráadásul az egyik volt csapattársam történelmi pillanatot fog megélni: Michael Schumacher huszadik évét ünnepli a Formula-1-ben, amely itt Belgiumban 1991-ben kezdődött el. A többi sikerén túl, ez egy nagy esemény és biztos vagyok benne, hogy nagyon büszke rá. Nagyon vonz az ötlet, hogy én is eltöltsek húsz évet itt, de nem vagyok benne biztos, hogy ezt végre is tudom hajtani! Nagyon jól esett a pihenés a Magyar Nagydíj után, de most már teljesen kipihentem magam és kész vagyok visszatérni a versenyzéshez, mert mi itt a Ferrarinál meg akarjuk mutatni a rajongóinknak, hogy a maradék futamokon jobban tudunk teljesíteni, mint ahogy tettük azt az előző tizenegyen.