Kína egy nagyváros de ennél sokkal nagyobb a kínaiaktól tanúsított forma-1 iránti lelkesedés. Meg kell mondanom, nehéz lenne még egy általunk látogatott országot mondani, ahol hasonlóképpen fogadnának: talán Olaszországot és Brazíliát említeném ezen a szinten. Két napja érkeztem Shanghaiba, engem és Felipinhót rengeteg ember várt ajándékokkal a repülőtéren. Nem számított, hogy esett vagy sütött a nap, a szállodán kívül is vártak. Szeretem ezt a tüzet, nekem is energiát ad. A város is rengeteg energiát rejt: hatalmas, kaotikus, hívjatjuk aminek szeretnénk, de mindenképpen élő. Mint, ahogy már mondtam: San Paolóra emlékeztet. Természetesen mi, brazilok sokban különbözünk a kínaiaktól, de a két város életstílusa nagyon hasonlít egymásra. Nagyon sok dolgom van még, viszont nagyon élveztem ezt a két pihenőnapot, amit Raffaellával és Felipinhóval töltöttem: a kisfiamnak ez az első alkalom, hogy Kínában jár.
Ma délután kezdődnek a Ferrari és a partnerei számára a promóciós rendezvények. Nagyon sok ilyen típusú esemény lesz a napokban. Ez teljesen normális egy ilyen ütemben fejlődő ország esetében. Holnap délután a mérnökökkel találkozom, hogy felkészüljünk a versenyre. Remélem már péntektől kezdődően normális, problémamentes nagydíjunk lesz: ez az alapja annak, hogy jó eredményt érjünk el. Tudom, hogy nem lesz egyszerű, főképp azért, mert - rövid távon főképp - egyelőre nem számíthatunk nagyobb fejlesztésre. Meg kell próbálnunk abból kisajtolni a legtöbbet, ami a rendelkezésünkre áll, ahogy tette azt Alonso Melbourne-ben és Sepangban.
Már előző héten Maranellóban voltam. A szimulátorban a legapróbb - Melbourne-ben és Sepangban nem működő - részlegek aprólékos kielemzésével készültünk fel az elkövetkezendő két futamra. Ez egy nehéz időszak számomra, azt tudom, hogy ez nem az, ahogy a dolgok alakulását szeretném. Tisztában vagyok a felém irányuló kritikákkal, ez nem az első ilyen eset, hozzászoktam már. Érzem, hogy a csapat bízik bennem és ez az egyetlen, ami valójában számít. Jól tudom azt is - amint a múltban már láthattuk - nagyon kevés is elég ahhoz, hogy a negatívból pozitívba fordulj a helyzet.
Előző évben Kínában a hatodik helyen fejeztem be a nagydíjat, azonban a futam utolsó részében nehézségeim adódtak, mert nem tudtam ugyanolyan teljesítményt nyújtani az elsődleges gumikkal, mint a választható keverékkel. Kár, mert a 43. körben még a második helyen álltam. Shanghaiban kétszer állhattam fel a dobogóra: 2007-ben egy harmadik és 2008-ban egy második helyet szereztem. Szeretem ezt a pályát: mindenféle típusú kanyar megtalálható, van egy hosszú célegyenes, ahol a DRS-időszak előtt szép előzéseket hajthattunk végre. Ebben az évben valószínűleg egy kicsit szenvedni fogunk főképp a sebesség tekintetében, a probléma megoldása nem lesz egyszerű számunkra. Azonban egyáltalán nem biztos, hogy a legvégén a leggyorsabb győz.