Eltekintve attól, hogy Brazíliában, a hazai közönségem előtt versenyezhettem, azt hiszem nagyon kevés jó dolog történt velem a hétvégén. Az időmérő nem ment olyan jól, aztán ott volt a problémám a kerékanyával a boxkiállásom alatt, ami ezt jelentette, hogy a versenyemnek valójában vége, mert a következő körben ismét vissza kellett térnem a boxba egy kerékcserére. Ha nem lett volna ez a probléma, akkor szerintem az első öt között végezhettem volna, ami egy jogos eredmény lett volna. Ettől a ponttól kezdve nagyon kemény versenyem volt, sok autó volt előttem. A forgalommal a helyzet különösen trükkös volt és zavaros. Például egyszer Rosberg elengedett engem, én pedig nem értettem miért, de azt hiszem, hogy volt egy kis zavar néhány versenyzővel is, akik egymással versenyeztek, mialatt lengették a kék zászlót. Ez hiba volt. Amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát, a helyzet még bonyolultabbá vált. Véleményem szerint az a szabály jobb volt, amikor a lekörözött autók visszavehették a körüket a biztonsági autó mögött, mivel ezzel sokkal érdekesebbé váltak a versenyek. Ez különösen igaz akkor, ha figyelembe vesszük a bajnokságot, mert legalább két lekörözött autó volt Vettel és Webber között az újra kezdésnél, és még több Webber és Fernando között, szóval ez nem különösebben jó a show szempontjából.
De most már inkább tekintsünk előre, mint hátra, mert elérkezett a szezonzáró Abu Dhabi verseny ideje. Ez egy teljesen új pálya a számomra, mivel nem tudtam versenyezni itt tavaly, amikor először szerepelt a naptárban ez a futam. Kipróbáltam a szimulátoron, és a számítógépes játékot is használtam egész tegnap este gyakorlás céljából otthon, Brazíliában, hogy a lehető legtöbb információt összegyűjtsem a pályáról, még ha ez soha nem ugyanaz, mintha valójában pályán vezetnék. Bár nem versenyeztem itt 2009-ben, de részt vehettem a hétvégén és a véleményem szerint az egész létesítmény fantasztikus. A Ferrari számára ez egy különleges hétvége, mert a csapat szoros kapcsolatban áll a Mubadala és az Etihad szponzorokkal, és kész lett a Ferrari Kalandpark is, közvetlenül a pálya mellett. Egy hétig Abu Dhabiban maradunk a verseny után, mert ekkor lesz a fiatal versenyzők tesztje, majd utána a Pirelli abroncsok tesztje. Remélem egy kis időt eltölthetek a kalandparkban, ahol remek élményekkel gazdagodhatok.
A Pirelli tesztre visszatérve: már nagyon várom, mert érdekes lesz megfigyelni, hogy milyen különbségek vannak ezek között az abroncsok között és a Bridgestone abroncsai között, akik oly sok éven át jó gumikkal láttak el minket. Ez a néhány nap nagyon fontos lesz, hogy információkat szerezzünk a gumik viselkedéséről a téli szünet előtt.
Ami magát a versenyt illeti, a Ferrari még mindig harcban van az egyéni világbajnoki címért. Nagyon remélem, hogy elől versenyezhetek azok között a versenyzők között, akik még részt vesznek a címért folytatott küzdelemben. Ha szereznék néhány jó pontot, elvéve ezeket Fernando riválisaitól, akkor az nagyon hasznos lenne a számára.