Ma, szerdán érkeztem meg Valenciába, miután egy hetet otthon töltöttem São Paulóban a Kanadai Nagydíjat követően, ami nagyon ígéretes volt, de nem sikerült azt az eredményt elérnem, amire képes lehettem volna. De egy olyan sűrű Formula-1-es szezonban, mint amilyen az idei, nem kell sokat várnod arra, hogy újra próbálkozz, és ez a tervem erre a hétvégére is. A valenciai utcai pályáról jó emlékeim vannak, mert nagyszerűen kezdtem itt, a pole pozícióból indulva megnyertem az első itt tartott versenyt 2008-ban. A 2009-es versenyt ki kellett hagynom, majd tavaly ismét versenyképes voltam itt, jó versenyem volt egészen a biztonsági autónál történt eseményekig. Szóval rengeteg ok van arra, hogy egy újabb erős hétvégére számítsunk ebben az évben is, és a nagy meleg miatt, ami a következő napokban várható, a 150° Italiának a gumikkal is jól kellene bánnia.
Egyik nagy kritikája ennek az utcai pályának az volt, hogy nagyon nehéz rajta előzni, de idén van állítható hátsó szárnyunk, és csak úgy, mint Kanadába, két DRS-zóna is van, ahol használhatjuk a rendszert. Biztos, hogy ez meg fogja változtatni a verseny menetét, könnyebbé téve az előzést. Ugyanakkor mindent meg kell tenned amit csak lehet, hogy gondoskodj arról, hogy az autód egész verseny alatt versenyképes legyen, mert ahogy már láttuk a szezon korábbi részében, ha nem vagy versenyképes, akkor nagyon könnyen pozíciókat veszíthetsz. Eddig, a DRS előtt, még ha az autód lassabb is volt, mint a mögötted haladóé, sokkal könnyebben meg tudtad védeni a pozíciódat, magad mögött tartva a másikat, és nem előztek meg.
Egy másik érdekes tényező a gumikeverékek választása lesz, mert az idei évben először fogjuk a keményebb keverékként a Pirelli közepes abroncsait használni, míg a lágyabb keverék a már jól ismert lágy gumik lesznek. Vezettem a kemény keverékkel a téli teszten, de akkor sokkal hidegebb volt, ami miatt nagyon másképp viselkedtek a gumik, míg Montrealban lehetőséget kaptunk a szabadedzések során, hogy értékeljük ezeket, de a kanadai pálya felülete nagyon eltér a valenciaiétól. Ha jellemeznem kellene az új gumit, azt mondanám, hogy nagyon hasonlít a Pirelli eredeti kemény keverékéhez. Néhány verseny után változtattak ezen, még keményebbé tették, és ez a közepes keverék az eredetihez hasonlít. A Ferrari mérnökei keményen dolgoztak azon, hogy az autó jobban kezelje ezeket a gumikat, mert eddig nehézségeink voltak a keményebb keverékkel, és most ismét tesztelni fogunk egy módosított felfüggesztést, hogy megpróbáljuk még jobban használni őket.
A szezon egy nagyon mozgalmas időszaka következik, négy versennyel öt hét alatt, és habár a Scuderia Ferrari Marlboro versenyképes volt az elmúlt pár versenyen, hamarosan Silverstone-ba utazunk, amely pálya sokkal jobban fekszik a riválisainknak, akik jobban mennek az olyan pályákon, amelyek nagyobb aerodinamikai leszorítóerőt igényelnek. Azonban mi is fejlődtünk ezen a területen Spanyolország óta, és érdekes lesz látni hol állunk ezen a hétvégén: még ha Valencia egy utcai pálya is, és a jellemzőit tekintve valahol a monacói és a kanadai pálya között van, van egy nagy sebességű utolsó szektor, amely majd jelzés értékű lehet, hogy mennyit tudtunk fejlődni az autóval, és már az első jelzéseket megkapjuk pénteken, a szabadedzéseken.