Jelenleg még az otthon tölhető pár napomat élvezem Monacóban, egy nagyon elfoglalt időszak után, ami a silverstone-i versenyt követte. Visszatekintve a Brit Nagydíjra, az én eredményem nem a legjobb volt, de nagyon ösztönző érzésekkel jöttem el Angliából, ami a 150° Italia egész hétvégi teljesítményének köszönhető. Maga a verseny alakulhatott volna jobban is, de mint ahogy korábban elmondtam, a verseny korai szakaszában, körülbelül a 20. kör környékén az autóm padlólemeze felszedett egy törmeléket, ami befolyásolta a leszorítóerő szintjét, és csökkent a tempóm. Ez viszont azt jelentette, hogy jobban használtam a gumikat, mint ahogy kellett volna, ami hatással volt a végső eredményemre. Azonban a versenytempónk Silverstone-ban sokkal jobb volt, mint amire számítottunk ezen a pályán, és ez a csapatnak és a gyárban dolgozók kiváló munkájának köszönhető. Szóval most azt várom, hogy folytatni tudjuk az előrelépést a szezon második szakaszában. Oké, hogy mostantól a fúvott diffúzorra vonatkozó szabályok ismét a régiek lesznek, de azok a feltételezések, hogy az utolsó versenyen mutatott jobb teljesítményünk a szabályváltozásnak köszönhető, téves: amikor a motorvezérlés megváltozott, vesztettünk körülbelül négy tizedmásodpercet, pályától függően. De ez a leszorítóerő-veszteség elvileg még nehezebbé tette, hogy működésre bírjuk a gumikat, különösen a kemény keveréket, de még ilyen körülmények között is, Silverstone-ban tudtuk először jól használni a kemény gumikat. Például, csak nézzük meg az időmérőedzés első részét, ahol a harmadik leggyorsabb voltam, csak egy tizedre lemaradva a leggyorsabbtól, a kemény gumikat használva. Ez azt jelenti, hogy a teljesítmény-szintünk a Silverstone-ban bevetett új alkatrészeknek és fejlesztéseknek köszönhető, és nem a szabályváltozásokhoz kapcsolódik.
Én is eltöltöttem néhány napot Maranellóban, egy nagyon szoros menetrenddel, mind technikai fronton, mind a promóciós munkát figyelembe véve. Két napig dolgoztam a szimulátorban, illetve találkoztam a mérnökökkel és részt vettem a Ferrari-kereskedők éves találkozóján, ahol mind az 58 országból voltak résztevők, ahol az Ágaskodó Ló képviselteti magát. Pénteken vezettem egy háromüléses F1-es autót Fioranóban egy promóciós eseményen: már vezettem ezt az autót korábban, és nagyon szórakoztató élmény, jó móka. A legjobb rész nézni az emberek arcát, amikor felkészülnek, hogy beüljenek az autóba. Máshogy nem lehet megfogalmazni, egyszerűen csak nagyon félnek. Volt alkalmam vezetni ezt az autót a mérnökeimmel a fedélzeten, ami tényleg nagyon jó a munka szempontjából, mert így jobban megérthetik, hogy mit csinálunk a pilótafülkében, jobban, mintha csak kiabálnák nekünk, hogy menjünk gyorsabban. A versenymérnököm, Rob Smedley nagyon csendes és nagyon ideges volt, és remegett, amikor kiszállt az autóból. Pat Fry-t és Giuliano Salvit is elvittem egy körre, majd a feleségemet is. Ő már korábban is ült ebben az autóban, és nagyon élvezte az itt tapasztaltakat, bár jelenleg meglehetősen fáj a nyaka.
Előretekintve a Német Nagydíjra, ez egy olyan esemény, amit nagyon élvezek. Már négyszer dobogón álltam itt korábban, bár abból háromszor ez Hockenheimben volt, és volt két további dobogós helyezésem, amikor második lettem a nürburgringi pályán a 2007-es Európai Nagydíjon, ahol sokáig Fernando McLarenje előtt vezettem a versenyt, és amikor harmadik lettem a 2006-os Európai Nagydíjon Michael és Fernando mögött, megszerezve életem első dobogós helyezését. Ez egy nagyon érdekes versenypálya néhány rendkívüli kanyarral, emelkedővel és lejtővel, és lassú kanyarokkal a módosított első szektorban. Szóval jó leszorítóerőre van szükség, de van néhány egyenes is, ahol a sebesség nagyon fontos, és annak alapján, amit láttunk az aero csomagunkból Silverstone-ban, nagy reményeket fűzök ahhoz, hogy Németországban a helyes irányban tudjuk folytatni a munkánkat. Ami a bajnokságot illeti, mit mondhatok? Mindaddig, amíg van matematikai esély, van remény is. Elég gyakran mondtam ezt, de még mindig igaz, hogy a Ferrari soha nem adja fel, és tovább harcolunk. A legjobb stratégia egyszerűen csak az, hogy egyszerre csak egy versenyre gondolunk, mint ahogy Silverstone-ban is tettük ezt. Most meg kell tartanunk a lendületet ezen a hétvégén, majd rögtön utána Magyarországon, ami csak egy héttel később következik majd.