Beszéljünk először a világbajnokságról, bár sajnos a brazil csapat számára ez már véget ért, mert a hollandok kiejtették őket.
Ez a világbajnokság tele van meglepetésekkel, sok csapattal, amelyektől elvárják, hogy jól szerepeljenek, és ne essenek ki idejekorán. A brazilok minden meccsüket megnyerték, de jött Hollandia, ahol a csapat hatalmas nyomás alatt volt, megszerezték az első gólt, de a csapat elvesztette az irányítást a meccs felett, amikor a hollandok kiegyenlítettek. Ilyen a világbajnokság. Vagy minden mérkőzésen teljes erőbedobással játszol, vagy veszítesz. Ilyen tekintetben olyan, mint a Formula-1. Továbbra is figyelemmel követem majd a többi meccset, de már nem olyan intenzitással.
Mindenesetre a következő pár napban teljesen Silverstone-ra fogok koncentrálni. Néztem a néhány héttel ezelőtti MotoGP versenyt a tévében e, és az a benyomásom, hogy az új pályarész nagyon különbözik a régitől. Van néhány "lassú" kanyar, ami lassabb, mint azelőtt volt. Pénteken majd meg kell tanulnunk az új kanyarok kezelését. Gondolom más alapbeállítás-változtatásokra is szükségünk lesz, mint amivel korábban készültünk erre a versenyhétvégére, bár a legtöbb adat ami rendelkezésünkre áll a korábbi versenyekről, továbbra is fontos lesz, hiszen a pálya többi része ugyanaz maradt. Ez azt jelenti, hogy amikor csütörtökön a mérnökömmel végigmegyünk a pályán - mint ahogy minden pályán ezt tesszük - ,ennek itt egy kicsit fontosabb szerepe lesz. Amikor gyalog vizsgálod az új pályaszakaszt, sok különböző dolgot megfigyelsz: ilyen például az aszfalt felülete, hogy van-e bukkanó az ideális íven, vagy ahol úgy gondolod hogy a fékezési pont lesz, vagy ahol legjobban megközelíted a kanyart. Meg kell becsülnöd, hogy hol lehet a fékezési pont, a kanyar bejárata, vagy több esetben keresünk jó tapadási felületet a kanyar kijárati részén, ha például egy egyenes rész következik a kanyar után. Szóval számos fontos dolgot szem előtt kell tartanunk, amikor épp az autót vezetjük, és lehet, hogy egyes feltételezések, amiket a pályabejáráson tapasztaltunk, teljesen mások az autóban ülve, és változtatnunk kell ezeken. Csak egy pár kör, hogy megtaláljuk az ideális ívet, habár minden körben egyre inkább javulunk, különösen az új pályaszakaszon, de azt mondanám, hogy 5-10 kört követően már teljesen a helyzet magaslatán vagyunk.
Reméljük, hogy újabb előrelépést teszünk ezen a hétvégén azokkal a fejlesztésekkel, amiket Angliába hoztunk. Valenciában és Kanadában láthattuk, hogy az F10-es sokat fejlődött a versenyképességét tekintve, még akkor is, ha különböző okok miatt ez az eredményekben nem mutatkozott meg. Ezen a hétvégén egy világos képet kell kapnunk arról, hogy mennyit fejlődtünk, mind a tiszta teljesítményt tekintve, mind azt, hogy hol állunk a többiekhez képest. A silverstone-i versenypálya leginkább a török pályára hasonlít a szezon eddigi versenyei közül, ahol nem igazán voltunk versenyképesek, szóval ha az F10 jól működik ezen a pályán, akkor tudni fogjuk, hogy a helyes irányba haladunk.
Még ha egy jó eredményt is érünk el a Brit Nagydíjon, akkor sem engedhetjük meg magunknak, hogy egy pillanatra is megálljunk, mert tudjuk, hogy egy kicsit le vagyunk maradva a bajnokságban, és már a szezon felénél járunk. Ezen túlmenően három versenyünk lesz négy hét alatt, további fejlesztésekkel készülünk Hockenheimre és a Hungaroringre, ami azt jelenti, hogy a következő három verseny nagyon fontos lesz, és nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy megpróbáljuk megelőzni az ellenfeleinket. Ez a hónap kemény lesz mindenki számár a Formula-1-ben, és fizikai szempontból is megterhelő lesz. A szokásos verseny edzésprogramommal készültem fel erre a hétvégére, és aztán hasonlóan fogok a Német Nagydíjra is készülni, de ezután nem lesz sok időnk a fizikai felkészülésre Magyarország előtt. Az egymás utáni versenyek rendszeres részei a versenynaptárnak, és valójában ez könnyen kezelhető fizikailag, mert Formula-1-es autót vezetni a legjobb edzés, amit csinálhatsz.
De addig még van egy versenyünk Silverstone-ban, ami egy olyan pálya, amit mindig nagyon szerettem, és majd meglátjuk milyen érzés versenyezni rajta az átalakítások után. Itt mindig jó hangulat van, a nézők igazán szenvedélyesek a motorsportok iránt, és elsősorban a Formula-1 iránt. Nekünk, versenyzőknek, fantasztikus olyan országba látogatni, mint Anglia, ahol az emberek imádják a sportot, ismerik, és meg is értenek mindent ezzel kapcsolatban.