Mindenki nagyszerű munkát végzett, jól kezdtük a szezont, és semmi hibát nem csináltunk. Mindig nagyon fontos, hogy jól szerepeljünk az első versenyen, de számomra ez most még fontosabb volt, mert ha elkövettem volna valami hibát, sokan azt mondták volna, hogy "látod, már nem olyan mint régebben". Ha elkövetek valamiféle hibát, az nem köthető össze a balesetemmel. Egyébként, ahogy kiderült, az első versenyhétvége nagyon jól ment nekem is és a csapatnak is. Van egy nagyszerű autónk, és a csapat is tökéletes munkát végzett az egész hétvégén, Bahreinben.
Az egyetlen problémám az volt a verseny alatt, hogy kicsit túlmelegedett a motorom. A lehető legjobb módon kellett kezelnünk a helyzetet, ami azt jelentette, hogy körülbelül 30 körön keresztül más üzemanyag-keveréken kellett köröznöm, ami megnövelte a fogyasztást. Ebből kifolyólag spórolnom kellett az üzemanyaggal, és néhány kanyarban változtatni a vezetési stílusomon. A csapat most azon dolgozik, hogy ez a probléma ne ismétlődjön meg még egyszer.
A bahreini hétvége megerősítette, amit a februári teszteken gondoltunk, mégpedig, hogy négy csapat van elől: a Red Bull, mi, a McLaren és a Mercedes. Elégedettek voltunk az autónkkal és egy jó időmérőedzést futottunk, még ha a Red Bull is szerezte meg a pole-pozíciót és ment egy kicsit gyorsabban. A versenyen a Red Bullokon talán jobban működött a lágyabb keverékű abroncs, de a keményebb keveréken nálunk volt az előny. A teszteken lehet nem az övék volt a leggyorsabb autó egy körön, de már akkor észrevehető volt, hogy a hosszú távú tempójuk nagyon erős, szóval a sebességük nem volt meglepő a bahreini időmérőn. Végeredményben nagyon közel voltunk egymáshoz, és ez megerősíti azt, hogy minden versenyre fejleszteni kell az autónkat az egész szezon során. Nagyon közel vagyunk egymáshoz, így a szezon közbeni fejlesztések fontosabbak lesznek, mint valaha.
A versenyhétvégének volt néhány érdekes tanulsága, például nagyon sok dolgot tanultunk meg az abroncsokról. Kiderült, hogy nagy különbség van a két keverék között, amiket Bahreinben használtunk az időmérőn és a versenyen. A kemény keverékű sokkal jobban működött nálunk, mint a lágy. Ezeket az eredményeket fel kell tudnunk használni a következő versenyen, mert muszáj dolgoznunk azon, hogy megértsük a különböző gumik kopását egyik pályáról a másikra. Ez egy olan tényező, ami meghatározhatja a versenystratégiát, hogy a megfelelő időben menjünk ki a boxba, vagy hogy milyen keverékű gumikat használjunk az időmérő egyes szakaszaiban.
Olvastam néhány kritikát az újságokban, hogy az új abroncsoknak és a tankolás betiltásának köszönhetően unalmasak lesznek a nagydíjak, de azt gondolom, hogy túl korai ezt kijelenteni egyetlen verseny után. Habár az igaz, hogy a verseny első részében hat-hét másodperccel lassabbak vagyunk, mint az időmérőn. Amikor kevés üzemanyaggal megyünk ki a pályára, hogy egy jó rajthelyet szerezzünk, nagyon jó az autó tapadása, de amikor a versenyen meg van tankolva az autó, az első körökben szinte semmi tapadás sincs. Emellett, ha nagyon közelről követsz valakit, sok aerodinamikai tapadást veszítesz, és ez a két tényező együtt megnehezíti az előzést.
Vasárnap este hazarepültem Brazíliába, hogy lássam a feleségemet és a fiamat, mert a feleségemnek most nehezebb eljönnie velem a versenyekre, hogy egy taggal bővült a család. A Maláj Nagydíj után könnyebb lesz több időt együtt töltenünk, amikor visszatérünk Monacóba szezon nagy részére. Most vasárnap pedig nagyon hosszú repülőúttal elindulok Melbourne-be, ahova kedden reggel fogok megérkezni, ami azt jelenti, hogy sok időm lesz megszokni az időeltolódást, és felkészülni a munkára, ami remélem egy újabb sikeres hétvége lesz.