F1 Ferrari Hírek - Mindig Naprakész

2024. október 12. szombat.

Felipe blogja magyarul

alt

Felipe Massa blogja az Indiai Nagydíj előtt

Éppen csak megérkeztem Indiába. Most járok először ebben az országban, és nagyon izgatott vagyok a verseny miatt, hiszen ez, azaz a versenyzés a munkám, és szeretek versenyezni.

Mindazonáltal, a gondolataim most Marco Simoncelli és Dan Wheldon családján és barátain járnak. Úgy tűnik, ha valami rossz történik, akkor tömegével talál meg minket. Az időeltolódás miatt otthon, São Paulóban, vasárnap reggel értesültem a MotoGP-s balesetről. Hihetetlen, ami történt, sokáig sokkos állapotban voltam miatta. Simoncelli nagyon rendes srác volt, igazi karaktere volt a motorsportnak és nagyon tehetséges volt. Olyan gyorsan, Dan Wheldon barátom halála után jött ez a tragédia, nagyon nehéz időszak ez, és egyszerűen hihetetlen, hogy ezek a szomorú események egy héten belül zajlottak le. Természetesen, mi versenyzők tudjuk, hogy a veszély mindig ott leselkedik, akárhányszor kigurulunk a pályára. Amikor versenyzel, nem gondolsz sokat a kockázatra, és mindig keményen nyomod, néha túl keményen is. De akárhogyis nézzük, borzasztóan sokkoló, amikor ilyet lát az ember, és mindig eszébe juttatja, hogy a rizikó ott van állandóan. Nem vagyok hivatott arra, hogy Simoncelli balesetéről beszéljek, mivel nincs motoros tapasztalatom, de Dan balesetét illetően, nagyon remélem, hogy ébresztő hívásnak veszik az Indycar-osok, és még nagyobb figyelmet fognak fordítani a biztonságra, akárcsak a Forma-1-ben 1994-ben, az Imolai Nagydíj után. Nincs idő arra, hogy most bárkit is hibáztassunk ezekért az esetekért, ugyanis most higgadt fejjel neki kell indulni az elemzéseknek és fejlesztéseknek. Talán az Indy esetében azzal kéne kezdeni, hogy a pályák stílusa és a versenyautók száma mellett, zárt cockpitekkel hajthassanak a srácok, de ez csak egy ötlet, és az egész biztonsági csomagot át kellene vizsgálni rendesen.

Koreában futottam a 150. versenyemet, és ebből nagyrészt a Ferrari kormánya mögött ülve, ráadásul a 100. nagydíjamat a Scuderiával éppen a szezon utolsó futamán, otthon, Interlagosban fogom teljesíteni. Mindig nagyszerű érzés egy olyan számot elérni, mint a 150. Még mindig van előttem pár év ebben a sportban, hiszen nem vagyok még olyan öreg, szóval megpróbálom még keményebben nyomni a jobb eredmények érdekében, legalábbis a koreai eredménynél biztosan jobban, ahol annyira nem tudtam jó ízzel megünnepelni a 150. versenyemet. De természetesen élveztem a versenyzést Jeongamban, és végre sikerült feltérképezni a pályát is, mert 2010-ben a sok víz miatt ez nem sikerült.

Az Indiai Nagydíjra már javában készülök, egy napot szimulátorban gyakoroltam, hogy megszerezzem első benyomásaimat a pályáról, és hogy megérezzem a pálya ízét és a kanyarokat, köszönhetően a 2011-es F1-es számítógépes játéknak, amin már rajta van ez a pálya is. Az első benyomásom az, hogy ez egy jó pálya, és hasonlít a jeongami vonalvezetésre, hiszen van benne egy hosszú egyenes és nagyon sokféle típusú kanyar, a nagyon gyorstól az egészen lassú visszafordítóig. Ugyanakkor más lesz ez a hétvége, mint Koreában volt, hiszen sokkal melegebb lesz az idő, és a lágy, valamint a kemény keverékű abroncsokat kapjuk majd a Pirellitől, ami történetesen nem éppen ideális az autónknak. Remélem a sok változtatás ezen a területen meghozza majd a gyümölcsét. Mint már mondtam, ez lesz az első indiai versenyem, és mivel szeretek új helyeket felfedezni, úgy hiszem, nagyon izgalmas hétvége elé nézünk. Az indiaiak szeretik a sportot, és úgy hiszem, sokakat érdekel majd a verseny. Nagyon élveztem ezt a néhány napot a családommal itt São Paulóban, sokat tudtam pihenni és edzeni, de most már teljes mértékben az új pályára koncentrálok, hogy egy jó eredményt érjek el, három futammal a szezon vége előtt.

Módosítás dátuma: 2011. október 26. szerda, 14:01
 
alt

Felipe Massa blogja a Japán Nagydíj előtt

Mint ahogy a múlt héten mondtam, a Szingapúri Nagydíj már a múlt, és nincs semmi ok arra, hogy egy olyan hétvégéről beszéljünk, ami messze nem volt pozitív a számomra. Jobb a következő versenyhétvégére koncentrálni, Japánra, remélve, hogy jól fog kezdődni, és kellemetlen meglepetés nélkül végződik.

Csak még egy dolog, mielőtt lapoznánk: mondták, hogy kisebb vihart kavart, amit a versenymérnököm mondott nekem a verseny alatt. Eltekintve attól, hogy nem emlékszem arra, amit Rob [Smedley] mondott, nem hiszem, hogy problémát kellene ebből kreálni és megpróbálni összekapcsolni ezt a Hamiltonnal való későbbi ütközésemmel: ez két különböző pillanat volt, és semmi közük egymáshoz. Biztos vagyok benne, hogy Lewis és én megtaláljuk a módját annak, hogy tisztázzuk ezt és véget vessünk ennek a történetnek úgy, ahogy ez helyes két versenyző között. Ami a pályán történik, annak a pályán kellene maradnia.

A suzukai egy olyan pálya, amit nagyon szeretek és vezetés szempontjából Spához hasonlóan nagyon élvezetes, főleg a sok nagysebességű kanyarja miatt, ami nagy kihívást jelent és fantasztikus, amikor jól kapod el őket. Egy igazán változatos pálya, mert lassú kanyarok is vannak a középső szektorban, és az Esses kanyarkombináció az első kanyar után, ahol egy olyan autóra van szükséged, ami nagyon gyorsan tud irányt változtatni, mert itt rengeteg időt nyerhetsz vagy veszíthetsz. A második szektorban még egy lassú hajtűkanyar is van, és aztán a Spoon-kanyar, ami nagyon érdekes. Mindenki a 130R kanyarról beszél, de hogy őszinte legyek, mióta a biztonsági okok miatt egy kicsit változtattak rajta, kicsit olyan lett, mint az Eau Rouge Spában, hiszen egy formula-1-es autóban most szinte egy egyenesnek tűnik. 2006 egy nagyon jó év volt számomra Suzukában, hiszen a pole pozícióba kvalifikáltam magam és a második helyen végeztem: jó lenne újra megtenni ezt ezen a hétvégén, de realistának kell maradnunk abból a szempontból, hogy a szokásos kemény ellenfelekkel kell majd szembenéznünk. Ami a Ferrari esélyeit illeti, várnunk kell addig, amíg tényleg nem hajtunk a pályára, mert ebben a szezonban már voltunk erősek olyan pályákon, ahol nem számítottunk erre, és néha épp fordítva történt. A pénteki szabadedzések végén elkezdhetünk a japán formánkról gondolkodni. Remélem képesek leszünk a legjobb helyekért csatázni, még akkor is, ha a szezon jelen szakaszában már nem sok aerodinamikai és egyéb fejlesztés érkezik az autóra. Míg minden versenyző szereti Suzukát, gyakran csalódást okozó versenyek vannak itt, mert nehéz előzni, de ebben az évben a DRS, a KERS és a Pirelli gumik hatása miatt azt várom, hogy ez a helyzet megváltozik. Úgy hiszem, hogy a terv az, hogy két előzési zóna legyen, nagy segítség lenne.

Boldog vagyok, hogy Japánba jöttünk: hallottam, hogy néhány MotoGP-s versenyző bojkottálni akarta a Japán Nagydíjat, amely egy olyan pályán került megrendezésre, ami közelebb fekszik a fukushimai atomerőműhöz, de Suzuka az ország egy teljesen más részén van. Nincsenek aggodalmaim az utazást illetően, és azt hiszem, hogy jó, ha a Formula-1 egy olyan országban rendez show-t, ahol valóban értékelik a sportunkat. Mindig szeretek Japánban és a pályán lenni, ott leszek, hogy a munkámat végezzem, de abban is reménykedek, hogy az embereket mosolyogni és vidámnak fogom látni. A japán szurkolók a legjobbak közé tartoznak a világon: csütörtökön, amikor nem vagyunk a pályán, még ha esik is az eső, akkor is a lelátókon ülnek, hogy lássák, mi folyik a boxutcában. Érezni lehet a sport iránti szeretetüket, és már várom, hogy együtt legyek velük.

Az év ezen szakaszában elkezdek gondolni a gokartversenyre is, amit Florianapolisban rendezünk, Brazíliában decemberben, és nagyszerű, hogy ennyi F1-es versenyző részt vesz majd ezen az idei évben. A legtöbb szervezési feladatot édesapám, a bátyám és más kollegák végzik, de én is részt veszek benne a felkért emberek mellett. Csak szórakozásnak indult, de egy nagyon nagy rendezvénnyé vált, ami évről évre nő. Miért akarják a formula-1-es versenyzők a szezon utáni első hétvégéjüket gokartozással tölteni? Mivel egy kis pályán vezetsz, a sebesség viszonylag nagy, így nagyon sok közös van benne a Formula-1-gyel. Emellett egy kiváló lehetőség arra, hogy azonos felszereléssel versenyezzünk, mert minden versenyző ugyanazt az új alvázat és motort kapja.

Miután részt vettem a fő támogatónk, a Philip Morris pénteki rendezvényén Belgrádban, Japánba utaztam hétfőn, hogy eltöltsek néhány napot Tokióban, ami mindig remek hely a városnézésre, és aztán majd csütörtök reggel megyek Suzukába, az első lehetőség helyszínére a maradék ötből, hogy egy jó eredménnyel zárjuk az évet.

 
alt

Felipe Massa blogja a Szingapúri Nagydíj előtt

Röviden visszatekintve az utolsó nagydíjra, Monzára, azt kell mondanom, hogy egész hétvégén fantasztikus hangulat volt, különösen igaz ez, ha a Ferrari versenyzője vagy, de sajnos egy szezonban, ahol a szerencsés alkalmak nem keresztezik az utunkat, a tendencia folytatódott Olaszországban is. Sajnos nem tudtuk a tifosiknak azt az eredmény szállítani, amit akartak, még ha világos is, hogy ebben az évben egy kis adag szerencsénél többre van szükségünk a győzelemhez. Az én Olasz Nagydíjam többé-kevésbé véget ért, amikor Webber megpörgetett: a mezőny végéről harcoltam fel magam a hatodik helyre. Az autónak elég jó volt a versenytempója ahhoz, hogy csatázzak az előttem lévő srácokkal, de ha 20 másodpercet veszítesz egy balesetben, a versenyednek vége. Monza mindig egy mozgalmas hétvége, ha vörös overallban versenyzel, de élvezetes volt a hazai közönség előtt versenyezni. A nagydíj utáni hétfőn a maranellói gyárba mentem és a keddet a szimulátorban töltöttem, majd egy PR rendezvényen voltam szerdán. Azóta a monacói otthonomban vagyok eltekintve a hétvégétől, amikor egy nagyon különleges eseményen voltam, a csapatfőnökünk, Stefano Domenicali esküvőjén, ami egy nagyon boldog alkalom volt.

Nem olyan régen, amikor a monzai hétvége befejeződött, azt jelentette, hogy közel van a világbajnokság vége. Ebben az évben esetleg abból a szempontból van ez így, hogy ki fogja megszerezni a címet, de még mindig sok verseny van hátra, hiszen most kezdődik a szezon utolsó része. Ez egy nagyon mozgalmas időszak lesz, nem kevesebb, mint hat versennyel tíz hétvége alatt, és lesz egy teljesen új helyszín is Indiában. A Scuderia számára, a célunk az, hogy a mostani és a hazai, São Paulo-i versenyem között nyerjünk néhány futamot. A következő nagydíj Szingapúrban lesz, ami hasonlít Monacóhoz, így talán feküdni fog nekünk és a csomagunknak, hiszen itt az autók maximális leszorítóerős beállításokkal köröznek. Ezután két egymást követő versenyünk lesz Japánban és Koreában, ahol még ha a pályák nagyon különbözőek is, a leszorítóerő-szint nagyon hasonló, majd India következik, ami mindenki számára ismeretlen lesz. Az utolsó két verseny Abu Dzabiban és a hazai versenyemen, Interlagosban lesz. Sokfajta futamunk lesz ezen a hat hétvégén, és remélhetőleg jó eredményt érünk majd el mindegyiken. Azonban emlékeznünk kell arra, hogy a szezon jelenlegi szakaszában, a csapat a fő hangsúlyt a 2012-es autóra fekteti, így az új fejlesztések szempontjából - eltekintve azoktól az alkatrészektől, amelyeket már korábban terveztünk bevetni ezeken a versenyeken -, a 150° Italia fejlesztésének az üteme jelentősen csökken.

Szingapúrba a Pirelli a lágy és a szuper lágy keverékeket szállítja, amelyek határozottan jobban fekszenek az autónknak, mint a keményebb keverékek, és ha szabadon választhatnánk, biztos ezek lennének azok, amivel versenyezni szeretnénk. De a gumi csak az egyik eleme a csomagnak és keményen kell dolgoznunk, ha a legtöbbet akarjuk kihozni ennek a versenynek a lehetőségeiből. Igaz, az autónk rendben volt a monacói utcai pályán, így optimista hangulatban utaztunk Szingapúrba. Már háromszor jártunk Szingapúrba, így tudjuk mire számíthatunk, és az a tény, hogy a futam éjszaka lesz, már nem okoz gondot. A pálya nagyon jól megvilágított és semmi probléma nincs a láthatósággal. A fénytől sokkal inkább a hőség teszi nehezebbé ezt az eseményt, ami az egyik legkeményebb a naptárban. Nagyon meleg van és a páratartalom is magas, még az este 8 órás kezdés ellenére is, és a szingapúri verseny a leghosszabb a szezonban: azt hiszem a tavalyi verseny alig néhány perccel tartott kevesebb ideig, mint két óra, ami fizikailag nagyon megterhelő. Ezt figyelembe véve már keményen edzettem erre a hétvégére.

Hat verseny messze Európától, mindenhová repülővel utazni, egy kicsit sok, de elfogadom, mert a munka része. Ez lehetőséget ad arra, hogy egy kicsit gondolkozz a munkáról és az életről. Arra is kiváló alkalom, hogy megnézhessem azokat a filmeket, amiket meg szeretnék nézni, mert a szoros időbeosztásunk miatt nehéz időt találni arra, hogy moziba menj vagy otthon megnézd őket. Azt tervezem, hogy pihenni fogok, néhány dolgot átgondolni, és aludni, ami számomra nem jelent problémát a repülőn. A legjobb dolog az, hogy senki nem tud felhívni telefonon a repülőn! Ebben a világban, amiben élünk, lehetetlen a mobilod nélkül lenni, de a repülőn csak magad vagy, a saját gondolataiddal.

   
alt

Felipe Massa blogja a Belga Nagydíj előtt

Újra Európában vagyok, miután a Magyar Nagydíj utáni pihenő teljes egészét a családommal töltöttem Brazíliában. A Magyar Nagydíj utáni hétfőn Maranellóba mentem egy napra szimulátoros munkára, majd onnan repültem Sao Paolóba. Hogy mit is csináltam ezekben a hetekben? Hogy őszinte legyek, élveztem a családom és barátaim társaságát akiket nagyon ritkán látok, mivel az év nagy részét Monacóban töltöm. Ebben az időszakban tél van Brazíliában, így nem ez tűnt a legmegfelelőbb időpontnak egy igazi nyaraláshoz. Minden utazással, amit a munkám miatt teszek a hotelekben való megszállással együtt, nekem az otthonlét a legjobb nyaralás.

Otthon sikerült egy napot eltöltenem az interlagosi versenypályán. Nagyon más érzés volt, mint mikor versenyen vagyunk itt. Itt Brazíliában van egy bajnokság a FIAT irányítása alatt, amelynek van egy együléses, egy túraautós és egy motoros ága is. Nagyon felvillanyozott, hogy tesztelni tudtam egy túraautóval. Visszarepített az időbe, egészen odáig, amikor utoljára versenyeztem tetős autóval, az 2001-ben egy Alfa Romeo volt.

Hét elején visszatérve Maranellóba a munkához, telefonon beszéltem Stefanóval (Domenicali) és a versenymérnökömmel Robbal (Smedley), hogy napra kész legyek hogyan telt az ő szünetük, de ami még fontosabb, hogyan haladtak a hétvége előkészületeivel. Természetesen annak ellenére, hogy az elmúlt két hétben a munka nem volt engedélyezett a FOTA  tagjainak megállapodása szerint, így a munka nagy része, amellyel Spára és Olaszországra készülünk már a szünet előtt lezajlott. Spába aerodinamikai fejlesztéseket és új szárnyakat viszünk kipróbálásra. Úgy tünik, minden abba az irányba halad, amerre elterveztük, így azt remélem, hogy jó hétvégénk lehet. Mint minden versenyző imádok itt vezetni és nagyon szép győzelmi emlékeim vannak 2008-ból, előtte egy évvel második helyen végeztem, míg tavaly éppenhogy lemaradtam a dobogóról és negyedikként zártam. A célom, hogy 2008-at megismételjem! Figyelemmel kísértem a DRS használatáról szóló tárgyalásokat az Eau Rouge-ban, úgy gondolom hogy a helyes döntés az, hogyha egész hétvégére megtiltják a használatát a pálya azon szakaszán: a versenyzők a futam alatt megpróbálnák ott használni a rendszert, ami baleseteket okozhat a kanyar természetéből fakadóan. Úgy, mint ahogy Monacóban tették az alagúttal, itt is ez lenne a legjobb megoldás. Láttam, hogy tervbe vették néhány teszt engedélyezését is, ennek én nagyon örülnék. Minden versenyző és csapat a legjobban akar felkészülni minden versenyre, és a motorsport legmagasabb fokán néhány teszt az év alatt megengedhető lenne. Természetesen nem fogunk arra a hihetetlenül költséges útra visszalépni, amikor mindennap teszteltünk két futam között. Talán, csinálhatnánk azt, amit a MotoGP-ben néha csinálnak. ott maradnak a futam utáni hétfőn a pályán, így kevésbé költséges a tesztelés.

Közeledünk az év utolsó nyolc futamához, amely azt jelenti, hogy még mindig sok futam van előttünk és egyetértek Domenicalival, hogy mint csapat meg kell próbálnunk megnyerni a legtöbb futamot és a lehető legtöbb pontot elhozni anélkül, hogy a világbajnokság helyzetét figyelembe vennénk. Egyéni szemszögből az én elsődleges célom, hogy megszerezzem az első győzelmemet. Az elkövetkezendő két hónap nem lesz egyszerű, de nem tervezzük feladni. Spának mindig különleges atmoszférája van és ez nem csak az időjárásnak köszönhető. Azon pályák egyike, ahol belekóstolhatunk a sport történelmébe, ráadásul az egyik volt csapattársam történelmi pillanatot fog megélni: Michael Schumacher huszadik évét ünnepli a Formula-1-ben, amely itt Belgiumban 1991-ben kezdődött el. A többi sikerén túl, ez egy nagy esemény és biztos vagyok benne, hogy nagyon büszke rá. Nagyon vonz az ötlet, hogy én is eltöltsek húsz évet itt, de nem vagyok benne biztos, hogy ezt végre is tudom hajtani! Nagyon jól esett a pihenés a Magyar Nagydíj után, de most már teljesen kipihentem magam és kész vagyok visszatérni a versenyzéshez, mert mi itt a Ferrarinál meg akarjuk mutatni a rajongóinknak, hogy a maradék futamokon jobban tudunk teljesíteni, mint ahogy tettük azt az előző tizenegyen.

 

Módosítás dátuma: 2011. augusztus 26. péntek, 21:00
 
alt

Felipe Massa blogja a Magyar Nagydíj előtt

Visszatekintve a Nürburgringre, mielőtt komolyabban a versenyzésről beszélnénk, el kell mondanom, nem hiszem, hogy emlékszem olyan versenyre, amely olyan hidegben volt megtartva, mint ez a nagydíj, és ha figyelembe vesszük, hogy ez július közepén volt Európában, ez egészen hihetetlen volt. A munkával kapcsolatosan, a hideg időjárás szerepet játszott a 150° Italia javulási szintjének a vizsgálatában, mert általában az alacsony levegő- és pályahőmérséklet komolyan ellenünk van, mert nehezen érjük el a gumik optimális üzemi hőmérsékletét ilyenkor. Annak ellenére, hogy a Nürburgringen is szenvedtünk ezzel a problémával, főleg az időmérőn, nyilvánvaló, hogy nem volt olyan rossz a helyzet, mint egy pár versennyel ezelőtt, és ez egy pozitív jel.

Vasárnap a versenyen a teljesítményünk nagyon jó volt, erős tempóban futottunk és az autó versenyképes volt. Az első kanyarnál Nico Rosberg mögött találtam magam és ez hatással volt a versenyemre, mert sokáig tartott mire megelőztem, mert a Mercedeseknek kiváló végsebességük van az egyenesben, így mindig el tudott húzni előlem. De végül sikerült megelőznöm, a tempóm kitűnő volt és képes voltam azokkal harcolni, akik előttem voltak. Volt egy izgalmas csatám Sebastiannal, amikor Webberrel csatáztam, ez az a pont volt, amikor neki új abroncsai voltak, én pedig a boxkiállás környékén jártam. A csatám Sebastiannal a verseny nagy részében tartott, egészen az utolsó boxkiállásig az utolsó körben, ahol sajnos alulmaradtam. Ez pech, de tudjuk, hogy van még munkánk azon, hogy javítsunk a kiállás egyes elemeit, beleértve a kerékanyát is.

Egy McLaren és egy Ferrari is a Red Bull előtt végzett, és vannak olyan feltételezések, hogy ha mi is és a McLarenek is jó formában vagyunk, akkor az talán segíthet minket a bajnokságban folytatott harcban, hiszen pontokat rabolhatunk a Red Bulloktól. Azonban még ha kilenc verseny is van még hátra, ez nem lesz egy egyszerű csata, különösen azért, mert Sebastiannak igen nagy előnye van. De folytatjuk a harcot versenyről versenyre, azzal a céllal, hogy a lehető legtöbb győzelmet szerezzük meg a szezonzáró Brazil Nagydíjig.

Szerda délután utazom Budapestre a következő versenyre, és a jelenlegi formánkat tekintve optimisták lehetünk, hogy ismét egy pozitív hétvégét zárhatunk. Ehhez az érzéshez hozzávéve, hogy újra a Pirelli lágy és a szuper lágy keverékeit használhatjuk, ami jobban fekszik az autónknak és azt, hogy Magyarországon a szokásos nyári időjárásra számíthatunk, a melegebb hőmérséklet is a javunkra lehet. Ezen kívül a fejlesztési programunk is folyamatban van még, és lesz néhány kisebb fejlesztésünk erre a hétvégére is, ami remélhetőleg még erősebbi teszi az autónkat.

A hungaroringi pálya természetéből adódóan a verseny néha a vonatozásról szól: ebben az évben biztosan több előzés lesz, nem sokkal nagyobb számban, mert a célegyenes nem túl hosszú, de mindent egybevéve, a DRS segíteni fog. A gumiabroncsok várható nagyobb kopásának a lehetőségével kombinálva ezt, úgy gondolom, hogy a nézők egy jó show-ra számíthatnak vasárnap, néhány érdekes stratégiával. Minden bizonnyal ezek a feltételek megfelelnek majd nekünk, mert a 150° Italia jól bánik a gumikkal a kopás szempontjából.

Világos, hogy azok után, ami két évvel ezelőtt történt, Budapest és a magyar emberek fontos részét képezik az életemnek, és újra tervezem, hogy találkozok azokkal, akik átsegítettek egy olyan nehéz időszakon, mind a pályán, mind a kórházban. A baleset óta rengeteg rajongóm van itt: nem gondolom, hogy a balesetem miatt lettek a szurkolóim, sokkal inkább azért, mert egy kis időt Budapesten töltöttem a teljes felépülésemig, ami olyan volt, mint egy győzelem a számomra, és az itteni emberek ennek a győzelemnek a részének érezték magukat."

   

Felipe Massa blogja a Bahreini Nagydíj előtt

News image

Ma reggel érkeztem meg Bahreinbe egy egész éjjel tartó...

csütörtök, 19 április 2012

Bővebben

Felipe Massa blogja a Kínai Nagydíj előtt

News image

Kína egy nagyváros de ennél sokkal nagyobb a kínaiaktól...

péntek, 13 április 2012

Bővebben

Felipe Massa blogja a Maláj Nagydíj után

News image

  A napot a csapattal töltöttem, hogy részletesen kielemezzük...

szombat, 31 március 2012

Bővebben

Felipe Massa blogja az Ausztrál Nagydíj előtt

News image

Ma reggel érkeztem meg Melbourne-be. Sao Paolótól idáig nagyon...

kedd, 13 március 2012

Bővebben

Felipe Massa blogja az Abu Dhabi Nagydíj előtt

News image

A jövő évnek jobbnak kell lennie, mint az idei...

vasárnap, 13 november 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja az Indiai Nagydíj előtt

News image

Éppen csak megérkeztem Indiába. Most járok először ebben az...

szerda, 26 október 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Japán Nagydíj előtt

News image

Mint ahogy a múlt héten mondtam, a Szingapúri Nagydíj...

kedd, 4 október 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Szingapúri Nagydíj előtt

News image

Röviden visszatekintve az utolsó nagydíjra, Monzára, azt kell mondanom,...

csütörtök, 22 szeptember 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Belga Nagydíj előtt

News image

Újra Európában vagyok, miután a Magyar Nagydíj utáni pihenő...

péntek, 26 augusztus 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Magyar Nagydíj előtt

News image

Visszatekintve a Nürburgringre, mielőtt komolyabban a versenyzésről beszélnénk, el...

szerda, 27 július 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Német Nagydíj előtt

News image

Jelenleg még az otthon tölhető pár napomat élvezem Monacóban,...

kedd, 19 július 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Brit Nagydíj előtt

News image

A hétvégén Angliába ér a Száguldó Cirkusz, Felipe Massa...

csütörtök, 7 július 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja az Európai Nagydíj előtt

News image

Ma, szerdán érkeztem meg Valenciába, miután egy hetet otthon...

csütörtök, 23 június 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Kanadai Nagydíj előtt

News image

Felipe Massa nem régen érkezett meg Kanadába, de előtte...

csütörtök, 9 június 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Spanyol Nagydíj után

News image

Hétfőn reggel érkeztem haza Monacóba egy nagyon kiábrándító spanyol...

kedd, 24 május 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Spanyol Nagydíj előtt

News image

Mozgalmas napjaim voltak a Török Nagydíj óta, így gyorsan...

szerda, 18 május 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Török Nagydíj után

News image

Hazatértem Monacóba a szezon első olyan versenye után, ahol...

csütörtök, 12 május 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Török Nagydíj előtt

News image

A legnagyobb esemény az életemben a Kínai Nagydíj óta...

csütörtök, 5 május 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Kínai Nagydíj után

News image

Már néhány nap eltelt a Kínai Nagydíj óta, azonban...

szerda, 20 április 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Kínai Nagydíj előtt

News image

Eddig két nagydíj volt a szezonban, ahol ugyanaz a versenyző...

szerda, 13 április 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Maláj Nagydíj előtt

News image

Mielőtt a Maláj Nagydíjról beszélnék, szeretném kifejezni őszinte részvétemet...

szerda, 6 április 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja az Ausztrál Nagydíj után

News image

Hétfő este értem haza São Paulóba, és visszatekintve a hétvégére,...

péntek, 1 április 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja az Ausztrál Nagydíj előtt

News image

Itt az ideje az indulásnak. Mikor ezt olvassátok, már úton...

hétfő, 21 március 2011

Bővebben

Felipe Massa blogja a Brazil Nagydíj után

News image

Most érkeztem meg Abu Dhabiba, miután hétfő este elindultam São...

szerda, 10 november 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Brazil Nagydíj előtt

News image

Egy pár nap múlva elérkezik az idő, hogy a são...

csütörtök, 4 november 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Koreai Nagydíj után

News image

A Koreai Nagydíj után, a keddi napon értem haza São...

csütörtök, 28 október 2010

Bővebben

Felpie Massa blogja a Koreai Nagydíj előtt

News image

Mikor ezt olvassátok, én már az Incheon reptéren leszek, hogy...

szerda, 20 október 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Japán Nagydíj után

News image

Jelenleg már itthon vagyok Brazíliában, hétfőn a verseny után indultam...

csütörtök, 14 október 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Szingapúri Nagydíj után

News image

Kedd estig maradtam Szingapúrban, legfőképp azért, hogy eleget tegyek egy...

csütörtök, 30 szeptember 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja az Olasz Nagydíj után

News image

Monzában határozottan jó hétvégénk volt, és figyelembe véve azt, hogy...

szombat, 18 szeptember 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja az Olasz Nagydíj előtt

News image

Elég mozgalmas időszak áll mögöttem így az Olasz Nagydíj előtt,...

szerda, 8 szeptember 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Belga Nagydíj után

News image

A nyári szünet után jó volt visszatérni a versenyzői "munkához"...

csütörtök, 2 szeptember 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Belga Nagydíj előtt

News image

Arra készülök, hogy visszatérjek Európába, a hétvégén megrendezésre kerülő Belga...

kedd, 24 augusztus 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Magyar Nagydíj után

News image

Még vasárnap este hazarepültem Brazíliába Budapestről a nyári szünetre. Jó...

csütörtök, 5 augusztus 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Magyar Nagydíj előtt

News image

Budapestre visszatérni nagyon különleges lesz számomra, mert egy éve, mint...

szerda, 28 július 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Német Nagydíj előtt

News image

Holnap érkezek meg Németországba, amely egy nagyon mozgalmas időszak kezdete...

csütörtök, 22 július 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Brit Nagydíj előtt

News image

Beszéljünk először a világbajnokságról, bár sajnos a brazil csapat...

csütörtök, 8 július 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja - Európa Nagydíj

News image

A valenciai hétvége pozitív és negatív aspektusai ugyanazon a baleseten...

szerda, 30 június 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Kanada Nagydíj előtt

News image

Amint arról már valószínűleg hallhattatok, a Scuderia Ferrari versenyzője leszek...

csütörtök, 10 június 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja - Török Nagydíj

News image

Egy nagyon hosszú utazással hazajöttem Brazíliába Isztambulból, még vasárnap este,...

csütörtök, 3 június 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Török Nagydíj előtt

News image

Nagyon sok időt utaztam mostanában Maranellóba is és Maranellóból is...

szerda, 26 május 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Monacói Nagydíj előtt

News image

Itt ülök a monacói otthonomban és látom, hogy esik az...

kedd, 11 május 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Spanyol Nagydíj előtt

News image

A hétvégén, amikor visszatértem Kínából, megünnepeltem a 29. születésnapomat itt,...

csütörtök, 6 május 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja a Kínai Nagydíj előtt

News image

Miután néhány élvezetes napot eltöltöttem a családommal Monacóban, most Sanghajba...

szerda, 14 április 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja - Maláj Nagydíj

News image

Még egy olyan nehéz hétvége után is, mint amilyen a...

péntek, 9 április 2010

Bővebben

Felipe Massa blogja - Bahreini Nagydíj

News image

Lehetetlen lett volna egy jobb szezonkezdetet elképzelni, mint hogy megszerezzük...

csütörtök, 18 március 2010

Bővebben

Felipe Massa blogbejegyzése

News image

Az utolsó blogom óta nagyon sok idő telt el, az...

szerda, 10 március 2010

Bővebben