Fernando Alonso optimistán vág neki a kínai hétvégének, ahol a célja a dobogó, lehetőleg Massával együtt.
A három héttel ezelőtti Maláj Nagydíjon egy Sebastian Vettellel történt koccanás következtében a spanyol Ferrarijának az első szárnya megsérült, azonban Alonso és a csapat úgy döntött, hogy nem cserélik le azonnal a sérült alkatrészt, ami végzetesnek bizonyult: a második kör első kanyarja előtt a szárny leszakadt, és a kétszeres világbajnok kiesett a versenyből. Ez az eset még ma is téma volt a sanghaji sajtótájékoztatón.
„Nem aggódok amiatt, hogy nem szereztem pontokat Malajziában, mert mindenkinek van legalább két vagy három versenye, ahol nem ér célba. Bár remélem nem, de feltételezem, hogy ez újra megtörténik majd velem idén, az átlagok törvénye szerint. Fel kell készülnünk erre, és arra is, hogy minden lehetőséget kihasználjunk és megpróbáljuk a maximális pontszámot megszerezni, amikor ez a riválisainkkal történik meg. Kár azért az összeérésért a második kanyarban, de a megállást vagy a nem megállást illetőleg, azt hiszem a sérülés már megtörtént. Most megpróbálunk egy kicsit jobban óvatosak lenni, egy kicsit nagyobb különbséget tartani, és remélhetőleg ez nem fog ismét megtörténni.”
Arra a kérdésre, hogy vajon Vettel szándékos lassított-e azért, hogy akadályozza Alonsót, a spanyol egyértelmű választ adott: „Ez lehetetlen, mert 22 autó van a pályán, és nem tudod, hogy a mögötted érkező versenyzők melyik ívet használják majd.”
A spanyol versenyző arra az újságírói kérdésre is világos választ adott, amely azt feltételezte, hogy Felipe Massa azért teljesít jobban az időmérőn a spanyolnál, mert a kétszeres világbajnok olyan beállításokat használ, ami inkább a versenyen lehet kifizetődő. Alonso azonban tagadta ezt.
„Ez nem így van, úgy gondolom, hogy fantasztikus munkát végez, és száz százalékon vezet. Azonban furcsa számítás, hogy a négy utolsó versenyről beszélünk, mivel ebből kettő a tavalyi évben volt, kettő az ideiben, és a feltételek sem voltak annyira normálisak az időmérő edzéseken Melbourne-ben és Malajziában. Mint ahogy mondtam, jó munkát végez, és remélem, elé tudom kvalifikálni magam egy pár versenyen ebben az évben, és ha sikerül ezt megtennem, ahhoz majd egy fantasztikus körre lesz szükség.”
Massához hasonlóan, Alonsót is megkérdezték a csapatutasításokról.
„Mint versenyző, az ember mindig győzni akar, és megtesz mindent, ami a győzelemhez kell. Azonban, a csapat prioritása számít, szóval nehéz kommentálni vagy véleményt alkotni arról, amit a Red Bull és a Mercedes tett az utolsó versenyen, anélkül hogy tudnánk, mit beszéltek meg előre. De mint mondtam, amikor az F1-be kerülünk, elfogadunk egy magállapodást a csapatunkkal és van egy kötelezettségünk is a csapat felé, és néha az emberek összekeverik a csapatutasításokat azzal a kötelességgel, amit végre kell hajtani.”
A kétszeres világbajnok optimistán tekintett előre a sanghaji hétvégére.
„Azt hiszem javítanunk, kell az időmérőnkön, ami egy gyenge pont, összehasonlítva a versenytempónkkal, de összességében az a célunk itt, hogy dobogós helyezésért harcoljunk. Ausztrália óta öt hét telt el, így nekünk, és úgy hiszem, hogy a legtöbb csapat számára is volt idő arra, hogy elkészítsünk néhány fejlesztést, és meglehetősen optimista vagyok, hogy a frissítések, amiket idehoztunk azokat az eredményeket fogják szállítani, amiket várunk. Ez az oka annak, hogy a pódiumot célozzuk meg, és ha ez mindkét autóval sikerülne, az még jobb lenne.”