2013. szeptember 14-15.-én hetedszer látogat el hazánkba a World Series by Renault versenysorozat. Idén a meg szokott versenyek mellet egy igen rangos széria is tiszteletét teszi a mogyoródi pályán. Azt már most nyugodtan kijelenthetjük, hogy a hetedik World Series hétvége túl fogja szárnyalni az eddigi hatot. A WSR-t sokatoknak nem kell bemutatni, de minden évben jönnek új érdeklődők, így leginkább nekik szeretnénk segíteni a lenti írásban.
A World Series by Renault jelenlegi formájában 2005 óta létezik. Elődje az Open Fortuna by Nissan(más néven is futott) 1994-2004-ig nevelte a tehetségeket. A Nissan években több, ma már a király kategóriában vitézkedő pilóta is sikeresen szerepelt. 1998-ban Mark Gené, 1999-ben Fernando Alonso, 2004-ben pedig Hekiki Kovalainen lett a széria bajnoka.
2005-ben a Nissan szerződése lejárt, így a sorozat átalakult a már jól ismert World Series by Renault-vá. A WSR hétvégéin 4 kategóriában rendeznek futamokat, ebből hármat láthatunk a Hungaroringen.
A WSR 3.5 a World Series by Renault hétvégék fő eseménye. A monacói hétvége kivételével minden fordulóban két futamot rendeznek. Az autók kasztniját a Dallara készíti, a motor pedig egy 530 lóerős V8-as Renault. Az autó összsúlya 616 kg. 2012 óta már a DRS is megtalálható az autókban.
A WSR 3.5 a GP2 mellett a legerősebb utánpótlás nevelő program. A 2005-ös indulás óta már több World Series-t megjárt pilóta is bemutatkozott a száguldó cirkuszban. 2005 bajnoka Robert Kubica, a 2008-as bajnok Giedo van der Garde, de itt versenyzett Jules Bianchi, és végül de nem utolsó sorban, a háromszoros forma 1-es világbajnok, Sebastian Vettel is.
Jules Bianchi válogatásunk tavalyról kattints ide az albumért!
A 2013-as bajnokságot egy dán versenyző, bizonyos Kevin Magnussen vezeti. A 2. helyen Stoffel Vandoorne a tavalyi Formula Renault 2.0 bajnoka áll, lemaradása 27 pont, ami könnyen behozható, akár már a Hungaroringen. A pontrendszer teljesen ugyanaz, mint a Forma 1-ben, így a két verseny miatt egy duplázás nagyon sokat érhet.
A jelenlegi mezőnyből is többen kapcsolatban állnak valamelyik F1-es csapattal. Kevin Magnussen és Antonio Felix da Costa is részt vett idén az újoncok tesztjén. Magnussen az első napon a McLaren autójával az első helyen végzett. Sergey Sirotkin-t az orosz befektetők szeretnék a Sauber csapatba segíteni.
A Hungaroring mindig szokott meglepetéseket okozni és a 3.5-ös kategóriában tehetséges pilótákban nincs hiány, így garantáltan fantasztikus versenyeket fogunk látni.
A Eurocup Formula Renault 2.0 a fiatal tehetségek felkészítésére szolgál. Az autókban a Reanult által fejlesztett 2000 köbcentis, 210 lóerős motorok dolgoznak, súlyúk 505kg. A fiatal versenyzők néha a technikát és magukat sem kímélve tesznek meg mindent, hogy magasabb kategóriába kerüljenek, ezért igen látványos és izgalmas versenyeket szoktak produkálni. A bajnokság állása itt is nagyon szoros, ez nagy csatákat vetít előre, az első két pilóta között csak 17 pont a különbség.
A Eurocup Megane Trophy egy zárt karosszériás sorozat, ebből adódóan igen gyakoriak a test- test elleni csaták. Az autó nagyon erős, a motor egy 3.5 literes V6-os, aminek a teljesítménye 360 lóerő. A Megane összsúlya 980kg. A bajnokságot egy olasz versenyző, Mirko Bortolotti vezeti elég tetemes, 63 pontos előnnyel. Bortolotti az eddigi nyolc versenyből hatot megnyert. Tehetségét mutatja, hogy 2011-ben ő nyerte az azóta már sajnos megszűnt Formula-2 bajnokságot.
Ami a WSR hétvégét idén egyedivé teszi, hogy a szombati napon a Hungaroringen rendezik az European Le Mans Series (ELMS) 3 órás Endurance versenyét. A mezőnyben rengeteg autó-különlegeség található: LeMans-i prototipusok, Ferrari 458 GT3, Porsche 911 GT3, Lamborghini Gallardo, Audi R8 és BMW Z4. A csodálatos autók volánja mögött fantasztikus a GT versenyekről jól ismert pilóták ülnek. A versenyeken kötelező a kiállás és a pilóta csere is. Egy autóban kettő vagy három pilóta váltja egymást. Ebben a sorozatban a kategóriákat külön értékelik. Hogy ezt a nézők is tudják követni, minden kategóriában különböző színűek a rajtszámok.
A hétvége folyamán rengeteg versenyben lesz részünk, de hogy a szünetekben se unatkozzunk, a rendezők rengeteg programmal várnak minden autósport rajongót. A pályán lesz Forma-1 bemutató Sébastien Buemival és Renault Sport és Classic show is. Ezeken a bemutatókon felvonulnak a Renault történelmi autói, Jean Ragnotti pedig hajmeresztő mutatványaival szórakoztatja a nézőket. Sajnálatunkra a Ringen nem rendeznek kamion versenyeket, a szervezők erre is gondoltak: Vasárnap többször is a pályán köröznek majd a Renault versenykamionjai. Ami pedig kihagyhatatlan lesz mindkét nap: egy- egy 35 perces boxutca bejárás, ahol közelről meglehet csodálni a hétvége főszereplőit és az autókat.
További képekért a Renault Classic Showról kattintsd ide:
A pálya mellett különböző szórakoztató programokkal várják majd az egész családot. A kisebbeknek különféle játék lehetőségek a nagyobbaknak pedig szimulátor, gokartozási lehetőség és kerékcsere-verseny is lesz. Az alsó Paddock részen található egy időalagút, ahol a Renault sport történelmi autói lesznek kiállítva. Ezen a részen lehet megtekinteni a versenykamionokat és a forma 1-es autót is, ha valaki jókor lesz a forma 1-es sátornál, akár azt is meghallgathatja, hogyan is szól egy V8-as motor torkából egy nemzeti himnusz.
A hétvégére a rendezők a pályára való kijutásban is szeretnének segíteni: Budapest Stadionok megállótól 20 percenként ingyenes buszjárat indul a Hungarorinre. Az autóval érkezőknek a pálya mellett ingyenes parkolóhelyek lesznek biztosítva.
Amit még fontos tudni, hogy a belépés a tribünre és a paddock teljes területére, mint minden évben most is teljesen ingyenes. Belépőket a Renault márkakereskedésekben lehet kérni, de letölthető a World Series by Renault hivatalos oldaláról is. Egyébként, ha valaki jegy nélkül indul el a rendezvényre, ne ijedjen meg, be fogják engedni, a Hungaroringen ugyanis a bejáratoknál is lehet kérni belépőt. Gyertek el minél többen! Mi is ott leszünk, és reméljük, hogy sok Ferrari rajongóval találkozunk a hétvégén. Ha pedig kérdésetek van, nyugodtan forduljatok hozzánk vagy keressétek a World Series by Renault magyar facebook oldalát. vagy a nemzetközi oldalt is lájkolhatjátok!
Öröm a dobogó alatt válogatásunk tavalyról! Az albumért kattints ide.
További albumokért kattintsatok Sfphoto oldalamra (Tomi).
Jó szórakozást!
Program
Tudtommal Tamás Barátom csak nézőként látogat ki hétvégén a WSR-re. Két csapattal is tárgyalásban volt, az egyik a szezon végéig szerette volna szerződtetni a másikkal pedig nem tudtak megegyezni.
Tudjátok ismét 40 milliárdot ölünk focistadionokba, de egy sikeres sportolót nem támogatunk!