Előzetesen a pilótáink, és a csapat vezetősége is a második sort célozta meg az időmérőn, sajnálatos módon csak a harmadik sikerült…, azonban mindenki hangsúlyozta, hogy a pontokat holnap osztják!
„Megpróbáltuk a lehető legtöbbet kihozni az autóból.” Kezdi Alonso (5) az időmérőt követően. „Sajnos nem volt esélyünk a Red Bullok és a Mclarenek ellen. Végül az ötödik rajthely sikerült, ami nem is rossz, ha megnézzük a mögöttünk álló pilóták sebességét. Könnyen hátrébb is kerülhettünk volna.”
Majd Folytatta: „Egyértelműen az a célunk, hogy a Red Bull-lal versenyezzünk, de ma lehetetlen volt harcolni ellenük. Ha hasonló autónk lenne, lehetett volna küzdeni Vettel-el, de nekünk most Newey ellen kell vívjunk és ebben a pillanatban nem tudunk lépést tartani vele.” Elemezte Alonso a helyzetet, utalván, hogy a Ferrari a szombati tempót illetően jelen pillanatban le van maradva a „vörösöktől.”
Majd pár szóban elemezte az új fejlesztéseket:
"Hoztunk néhány frissítést, amely a várakozásoknak megfelelően működött, de a többiek is javultak az elmúlt hetekben. Csak rajtunk múlik, hogy az utolsó három versenyen nagyobb javulás tudjunk elérni, mint a többiek."
Végül ejtett pár gondolatot a holnapi és a jövőbeni várakozásairól:
"Én nem aggódom, mert tudom, hogy a dolgok nagyon gyorsan megváltozhatnak, és ez nagy szombati siker részükről, gyorsan átalakulhat egy szomorú vasárnappá. Meg kell próbálnunk, az első fordulóban helyezéseket javítani és nyomást gyakorolni a fő riválisainkra annak érdekében, hogy azoknak ne legyen könnyű versenye." "Természetesen remélem, hogy mielőbb lesz egy versenyképesebb autónk, amellyel mi is megpróbálhatjuk felvenni a szombati küzdelmet is. Én biztosan nem vagyok az a fajta, aki feladja, és ez ebben rejlik az igazi erő."
Massa (6) meglehetősen boldogabban nyilatkozott az időmérő eredményéről:
"Én megvagyok elégedve a hatodik hellyel. "mondta Massa. "És bár szerettem volna a harmadik sornál előrébb indulni, sajnos volt egy kisebb hibám. Nyilvánvalóan gyorsabb a Red Bull, és a McLaren is egy kicsit előttünk jár. Remélem, hogy holnap a dolgok egy kicsit másképp alakulnak, és tudunk harcolni a négy top autó ellen."
Ezután a vasárnapi verseny kulcsmomentumait, illetve a fejlesztéseket elemezte: "A futamon rengeteg kulcsfontosságú pont lesz. A stratégiánk, az abroncsok kopására és a hibák elkerülésére van kihegyezve. A verseny nagy koncentrációt igényel, mind a hatvan körön keresztül, mert az aszfalt még mindig nagyon csúszós. Hoztunk frissítéseket a kocsihoz, amelyek úgy tűnik, hogy működnek, de talán még nem elegek ahhoz, hogy előrébb kerüljünk a legközelebbi riválisainkhoz
képest."
Stefano Domenicali csalódottságát fejezte ki, amiért nem sikerült még a második sorba sem kvalifikálniuk magukat:
"Azt reméltük, hogy képesek vagyunk elindulni a második sorból, ez volt a célunk.” vallja be a csapatfőnök Domenicali. „Sajnos nem sikerült, de ez nem azt jelenti, hogy feladjuk a reményt, bármi megtörténhet. A holnapi verseny hosszú, ahol sok előzési pont van, és variálhatunk a stratégiával is" "A meghatározó tényezők a szokásosak lesznek. Tudjuk, hogy nem lesz könnyű, de mi mindent megteszünk, hogy egy jó eredménnyel távozzunk, amely lehetővé teszi számunkra, hogy világbajnoki céljaink fentmaradásával folytatódjon a szezon."
A csapat technikai igazgatója szintén keservesen fejezte ki gondolatait a szombati nap után:
"Azt reméltük, hogy a mi autóink legalább a második sorban foglalnak majd helyet az időmérést követően." mondta Pat Fry, a csapat technikai igazgatója. "De sajnos nem értük el a célunkat, még ha nem is vagyunk messze tőle. Az eredmények tükrözik a jelenlegi lehetőségeinket. A pozíciónkkal kapcsolatban meg kell vizsgálni, hogy mi volt ma tökéletes, és mi nem."
Kitért a célokra és a vasárnapi futammal kapcsolatos elvárásokra:
"Természetesen azt akarjuk, hogy miénk legyen a leggyorsabb autó, de még nem tartunk ott. A kocsihoz hoztunk néhány frissítést, igaz semmi forradalmit, viszont ez is előre lépést jelentett, különben további pozíciókat veszítettünk volna. Az Összes top csapat, maximális nyomást helyez ránk a fejlesztési fronton." "Úgy néz ki, a holnapi verseny nagyon érdekes lesz, különösen, mivel az abroncsok kopása úgy tűnik, hogy alacsonyabb, mint máskor. Meg kell próbálnunk mindent tökéletesen kihasználni, amíg nincs lefutva a címért folyó harc. Mindegyikünknek a pályán és otthon a gyárban egyaránt, meg kell tennünk mindent, hogy megkíséreljük, a versenyzőinknek a lehető legjobb autót adni."