A The Formula One™Technology Challenge, egyszerűbben csak F1 schools néven emlegetett versenysorozatnak magyar résztvevői is vannak, az SGP Racing Team tagjai. Mivel hazai fordulót nem rendeznek, így a fiúk Csehországban mérettetnek majd meg. Ha minden jól alakul, a Forma-1-es Amerikai Nagydíj hétvégéjén az ő sikerükért is szoríthatunk. Az alábbiakban olvashattok néhány sort róluk, a srácok beszéltek a versenyről, az autó tervezésének fázisairól, a csapatukról.
A versenyről
,,The Formula One™Technology Challenge”: A verseny hivatalos megnevezése. De röviden cask F1 in schools. A világ 31 országából mérik össze tudásukat a 9-19 éves diákok, 3-6 fős csapatokban. A verseny lényege egy Szén-Dioxid meghajtású autó építése. Az autónak meg kell felelnie az F1 in schools Technikai szabályzatának. Legfőbb kritérium, hogy minimum 60 km/h sebességet elérjen az autó a 20 méteres pályán. Ilyen teljesítménnyel körübelül 1.1-1.2 másodperc alatt teljesíti a távot.
Mi, az SGP Racing Team, mint egyetlen magyar csapatként vágunk neki a kíméletlen versenynek. Először is ki kellett harcolnunk az indulás jogát, hiszen Magyarországon nincs F1 in schools forduló. Ezért a versenyszervezőkkel egyeztetve értük el, hogy júniusban, Csehországban képviseljük hazánkat. A csapatunk 4 főből áll. Köztük két tervezőmérnök, Megyeri Balázs és Hegyesi János. Nekik volt talán a legnehezebb feladatuk, hiszen néhány hónap alatt kellett megtervezni egy CAD programban az autót. Ezen kívül a csapatunkhoz tartozik Ötvös Dávid menedzser és Bozó Zoltán csapatvezető is. Nekik a feladatuk a csapat menedzselése, a szponzorokkal való kapcsolat felvétele, fenntartása.
az SGP Racing Team
Az autók
Jelenleg 3 különböző F1 in schools autónk van, amiket az elmúlt évben terveztünk. A 2013-as autó a hetekben ölt végleges alakot a számítógépeinken. A tervezés során több Forma 1-ben is használatos aerodinamikai megoldást is alkalmaztunk; például a talaj effekt vagy a kólás üveg effektus. Fontos szerepet töltenek be még egy ilyen kis autó esetében is a számítógépes szimulációk, amiket CFD programban kellett levezetnünk, hogy kellő mértékben megbizonyosodjunk az autó aerodinamikai megoldásainak használhatósága felől.
Amikor kész a terve és a szimulációk, jöhet az autó marása, amit balsa fából kell megtennünk. CNC marógép szükséges egy ilyen autó kimarásához.
Amennyiben sikeresen vesszük a Csehországi júniusi megmérettetést, akkor részt vehetünk a novemberi nagydöntőben a Formula 1-es USA GP keretein belül, Austinban.
az autó még a tervezés fázisában
itt pedig már a szélcsatornában
Érdemes nyomon követni a fiúk munkásságát; további információt a csapatról az alábbi linken olvashattok:
https://www.facebook.com/sgpracing
Az F1 Ferrari Hírek csapata ezúton kíván sok sikert az SGP Racing Team-nek a csehországi megmérettetésre!