Szabó Balázs - Noha Kimi bajnoki címet szezett a Fe rrarival, útjaik mégsem a legszebb formában váltak el 2009 végén. A finn bajnok, aki a Ferrari utolsó bajnoka ez idáig, most újra vörös overállba bújik és Fernando Alonso csapattársa lesz. Utánajártunk, miként is alakultak a tárgyalások, Leo Turini, újságíró, Stefano Domenicali barátja, rántotta le a leplet a tárgyalási folyamat néhány részletéről.
Kimi már 2012-ben megkereste a Ferrarit azzal, hogy
szívesen csatlakozna újra a Scuderiához. Egészen pontosan júniusban került erre sor, amikor a paddockban mindenki tényként kezelte, hogy a csapat megválik Felipe Massa szolgálataitól.Néhány héttel később, júliusban a Magyar Nagydíjon Turini együtt vacsorázott Stefano Domenicalival és Fernando Alonsóval, megünnepelték a spanyol születésnapját. A trió megállapodott, hogy hanyagolnak bárminemű beszélgetést is a Forma-1-ről, Egyetlen kérdés kedvéért oldották fel a stopot. Az olasz újságíró megkérdezte a spanyol bajnokot, mit szólna Kimi Raikkönen érkezéséhez. Alonso elmondta, egyáltalán nem félne egy hozzá hasonlóan nagyra értékelt versenyzőtől. Kitért a 2007-es, botrányokkal átitatott évre is: elárulta, a közte és Lewis Hamilton között kialakult feszültséget a McLaren alakította ki, amikor is minden erejüket és erőforrásukat a fiatal britre koncentrálták és rá mint egy kívülállóra tekintettek.
Visszatérve a 2012-es nyárra: megszületett egy előszerződés Kimi és a csapat között, Stefano sürgött-forgott a szerződés finomítása körül. Egyetlen egy dolog hiányzott a beteljesüléshez: az elnök, Luca di Montezemolo szignatúrája. Luca nem tartotta rossz ötletnek Kimi visszacsábítását, de nem is volt elragadtatva tőle. Még a nyár végén elmondta Turininek, még túl korai lenne ehhez.
Domenicali mindig is odavolt Kimiért. Még amikor a rally-ban versenyzett a finn két átmeneti évében, az imolai származású vezető fenntartotta a hidat a Ferrari és a finn között.
Felipe végül maradt, Kimi nem bontotta le sátrát: maradt a Lotusnál. Idén július elején, miután Webber bejelentette távozását a Forma-1-ből, Steve Robertson, Kimi menedzsere felvette a kapcsolatot a Red Bullal. Néhány hét múlva, július közepén már sokan biztosra vették, köztük a Lotus istáló is, hogy a finn Didi csapata felé tart. Turini megkérdezte Stefanót az üggyel kapcsolatban, az olasz kinevette és annyit mondott, hogy várjunk ezzel.
Fernando Alonsót a Magyar Nagydíj előtt értesítették a Scuderia szándékairól és megkérték a spanyolt, hogy tartsa tiszteletben hosszú távú elkötelezettségét az olasz istálló felé.
Magyarországon Kimi aláírt egy előszerződést a Ferrarival. Ugyanakkor szinté
n hiányzott egy aprócska aláírás a papírról. Épp emiatt még két másik versenyző is bátran álmodozhatott arról, hogy 2014-ben a Ferrari csapatát erősíti: Nico Hülkenberg és Felipe Massa. Utóbbi nagyon jó teljesítményt nyújtott a szezon elején, de a Monacó-Kanada-Nagy Britannia triója, a hármas autótörés, pontosabban négy, de a monacói második a felfüggesztés hibája volt, igen csak megtépázta a brazil renoméját Maranellóban. A július kifejezetten nehéz volt a csapat számára: az akadozó fejlesztések eleve megnehezítették és csökkentették a pilóták esélyeit, de Felipe hungaroringi összezörrenése Nico Rosberggel illetve a két héttel azelőtti nürburgringi korai kiesése közel esélytelenné tette a brazilt, hogy kilencedik évet is regisztrálhasson az otthonává vált alakulattal.Nico Hülkenberg szerződésén öt ügyvéd dolgozott nyolc héten keresztül, de végül szeptember 10-én, kedden, este 22:50-kor Stefano egy rövid szöveges üzenet formájában értesítette a német szupertehetség menedzserét, Werner Heinz-ot, hogy a döntés nem Nicóra esett. Szerdán pedig a fanfárok a nagyvilágba kürtölték az elveszett fiú visszabolyongását Maranellóba.
Ayrton Senna-Alain Prost, Nigel Mansell-Nelson Piquet, Jody Scheckter-Gilles Villeneuve, Juan Manuel Fangio-Alberto Ascari vagy Lewis Hamilton-Fernando Alonso. Ezek a párosok említhetők egy napon az újonnan -professzionális szinten- összehházasított Alonso-Raikkönen duóval. A páros mindenképp robban: vagy az összeférhetetlenségtől vagy a lehengerlő sikerektől. Már csak egy eszközre van szükségük: egy versenyképes masinára.
Írta: Szabó Balázs