Fernando Alonso zsinórban a második első rajtkockáját szerezte meg, ráadásul mindezt nehéz körülmények között, változó intenzitású esőben. A spanyol briliánsan vezetve legyőzte ellenfeleit egy kényelmes előnnyel. Csapatunk másik pilótája, Felipe Massa csak a 14. rajthelyet szerezte meg.
Fernando Alonso: „Nagyon boldog vagyok! Amikor az időmérőt ilyen körülmények között rendezik meg, nagyon nehéz összehozni egy tiszta kört és nagyon könnyű a fűben, a kavicságyban és a falban végezni. Ez egyfajta harc a túlélésért: minden más előtt, el kell jutnod a végéig és utána megnézni, hol is végeztél. Majd hallva a rádión keresztül, hogy a pole-t megszerezted, hihetetlenül megnyugtató, mert az az érzésed, hogy mindent beleadtál. A kocsi minden körülmény között jól ment, amely biztató, azt jelenti, hogy harcolni tudunk, bármi is történjék, legyen száraz vagy vizes (a pálya – szerk.). A Q2-ben azonnal kihajtottunk, hogy az első körben jó kört tudjunk futni, mert tisztában voltunk azzal, hogy az eső intenzívebb fokozatra válthat. Végül feltettük az extrém esős gumikat, mert meg akartunk nézni, milyenek lehetnek a körülmények majd a Q3-ban. Az időmérő utolsó része nagyon problémás volt, mert nagyon felúszott a kocsi, olyannyira, hogy nem is tudtuk használni a KERS-et és még a hetedik fokozatba sem tudtunk váltani az egyenesben. Megszerezni a pole-t ilyen körülmények között, hatalmas érzés. Holnapra azt várom, hogy a stratégiák nem lesznek túlságosan eltérőek a legjobb csapatok között. Ránézve a bajnokságra, nyilvánvaló, hogy nem lehetek boldogtalan amiatt tény miatt, hogy két olyan erős ellenfél, mint Hamilton és Webber a negyedik sorból rajtol. A dolgok azonban könnyedén változhatnak, mint azzal tisztában is vagyunk. A start fontos lesz, de nem döntő, mivel 67 kört kell még megtenni. Spanyol ember Németországban a pole-ban olasz autóval? Nem akarok túlságosan elragadtatott lenni, de ez minden bizonnyal különös körülmények egyvelege.”
Felipe Massa: „Nagyon csalódott vagyok azzal, ahogyan a kvalifikáció alakult. Nem sikerült a Q2 elején összehoznom egy időt, mert a nyolcas kanyarnál szélesre vettem az ívet, emiatt képtelen voltam jó kört futni abban a szűk időszakban, amikor erre lehetőség volt. A pálya azon pontján eltérő az aszfalt és nagyon könnyű blokkolni a kerekeket és így időt veszíteni. Majd hevesen kezdett esni, nagyon felúszott a kocsi: meg kellett próbálnom a pályán maradni, mialatt arra is figyelnem kellett, hogy javítsak az időmön, de a körülmények miatt ez nem volt lehetséges, még az extrém esős gumikkal sem. Nagyon sajnálatos dolog, mert a kocsi versenyképes volt, esőben és a szárazon is, de holnap túlságosan is hátulról kell rajtolnom ahhoz, hogy a legjobb helyezésekért tudjak harcolni. A legjobbamat adom majd, mint mindig. Fontos lesz, hogy a jó gumikat válasszuk ki a jó időben: van néhány ötletünk, de az az igaság, hogy nem igazán tudtunk megtenni hosszú etapokat a két nap alatt.”
Utálom az összeesküvés-elméleteket, és nem is akarok ilyet feltételezni Massáról, de érdekes, hogy Massa a Q2-ben rendesen feltartotta Alonsot, még cikázott is egy kicsit előtte. Lehet hogy feltolultak a 2010-es hockenheimi elmlékek.
Persze nem hiszem hogy ez igaz lenne.
Alonso megmutatta, hogy igazi esőmenő, esőben nem lehet megverni. ld: Malajzia, Silverstone időmérő, és most. Nagyon egyben van Alonso idén, és nagyon kiegyensúlyozott
Még előbb. Massa fel is tartotta Alonsot a gyors körön,. Akkor kellett volna menni, és akkor most (megint) nem kellene magyarázkodni. Mindazonáltal, ilyen körülmények között benne lehet a hiba, és ahogy írta is, az az egy kör elúszott, utána meg már képtelenség volt javítani. Ezért az egyért nem is lehetne hibáztatni, csak kezd sok lenni a hasonlókból, és a folyamatos magyarázkodásból.
várjuk meg a futamot, még bármi lehet.